Valget er tatt.

Valgets kvaler, men nå er valget tatt. Det ble ingen Smith & Wesson 22A. Avtrekket var for “seigt” og langdratt. Så den ble levert i dag. Flott pistol, men avtrekket må passe skytteren. Har vært vant til et mye lettere og mer direkte avtrekk. Vi fortsetter leitinga etter en pistol. Det er kan hende, sjøl om jeg ikke var noe for den første gangen jeg prøvde den, at det skal prøves en Ruger Mark II føre jeg avskriver den helt.

Den skal i hvert fall prøves en gang til. Det var en pistolene jeg brukte i mitt første stevne, Mysen – Norgesfelt.

Vi prøver en runde til på lørdag. Lag en fin kveld.

 

#blogg #pistol

4 kommentarer
    1. Takk for tilbakemelding på Ruger.
      Jeg har ikke skutt mye med den. Det ble innskyting og stevne på Mysen. Opplever det samme som deg, at den virker litt tung og klumpete. Men ser at mange skryter av presisjon. Jeg mener også at antrekket var bedre på Ruger enn Smith&Wesson 22A jeg prøvde.

    2. Pleide og ta rugeren oppe på Egebergbanen når noen klaget over presisjonen på den… setter like fint 50 poeng med den som med en pardini til 25 lapper. Som presisjons pistol er den helt super.. I hurtig og duell blir den litt “klumsete” og bruke

    3. Har skutt endel med ruger mark II, synes det var en bra pistol, presis og forholdsvis lett avtrekker. Ammunisjonen er rimelig, som er fint på trening synes jeg. Ha en fin kveld du og 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg