Trysil Knut (Einar)

Jeg har en sånn delvis navnebror i Trysil.

Han het Trysil Knut, så om jeg legger til Einar så kan vi utfylle hverandre, navnemessig. Ja ikke så langt unna når det kommer til skiene heller.

For, om vi skal starte det slik da -da jeg var en liten gutt, da satt skia på beina så fort rimen lå på bakken og det var ikke fritt for at ei og anna ski fikk smake mer enn bare skisporet. Ja jeg hadde hoppski, det var tilogmed et par gamle treski her etter Oldefar, men nei, det var mest langrennskia som fikk gjennomgå.

Hva var ikke mer spennende enn å svinge ut av skisporet når du så ei tue nedi bakken, ta sats og hoppe på den. Detta var de beste hoppa det, ut i løssnø over en tue og telemarknedslag i djup snø…eventuelt et skikkelig mageplask når skia planta seg i den djupe snøen mens kroppen ennå var på vei fremover.

Så kanskje jeg og Trysil Knut har flere fellestrekk enn bare å dele et navn?

Trysil i helga ble en fin tur.

Vi begynner med et bilde for å sette stemingen.

Vi ankommer hytta i mørket. Fra vi går til bilen og kommer inn, noe som var en gange på noen minutter, så har det blitt nesten bekmørkt ute. Det er veldig lurt å ha med seg hodelampe når er på slik tur, det er fri natur å gå i til hytta, det er veldig mørkt inne til du finner frem levende lys å tenne. Her er pappa i full gang på kjøkkenet.

-Vil du ha medisterkaker, poteter og surkål? Ja det kunne jeg jo ikke takke nei til, og vips sto potetene på kok, og medisterkakene i sausen til varming, surkålen glemte vi.

Mens vi venter på maten. 

Etter en dag som startet 0530 med jobb først, så rett i underkant av 3 timer i bilen, ja så var det godt å sette seg foran ovn med en liten knert i glasset.

Middagen ble en kjærkommen avslutning på en lang dag. Men klokka skulle bli langt borti midnatt før pappa og jeg gikk å la oss. Fyr i ovn, mat i magen og et godt glass å kose seg med, da blir det mye fin prat mellom to gubber…far og sønn.

Hodelykt er kjekt for to karer som bare skal spise litt, ta en knert og krype til køys.

 

Frokost med raggsokka på bordet. Begge deler er like viktig i løpet av dagen.

Det er ikke mangel på mat på tur.

Vi har spist godt hele helga.

Når dagen var over og vi trakk oss ned til hytta igjen fikk vi med oss en helt fantastisk solnedgang.

Etter ei fin helg i Trysil er vi nå tilbake og klare for ei nye uke. Denne uka har to ting jeg venter på, ny lader til GoPro kamera batteriene mine, og ikke minst nye briller. Det skal bli veldig godt å få se igjennom glass uten riper.

Lag en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg