Som kvalme stiger den opp.

Nesten som fylleangsten stiger kvalmende opp står jeg og lurer på om det er noe jeg har glemt. Det er Lille Juleaften.

Men først, takk for at du titter innom -Dagen i dag- Her kommer det rett fra hjerte, nesten uten filter og svært ukomplisert. Det er rett og slett tanker og ting fra…nettopp dagen idag. 

Fylleangst har jeg aldri hatt, noen bløte fester har jeg jo vært deltager på, men fylleangst? Nei jeg trur faktisk ikke det, i så fall er det glemt. Det jeg har mer et forhold til, det er å glemme ting, være redd for å glemme ting. Det er skikkelig kipt å sitte på et sted, ved en “anledning” å ha glemt noe du skulle ha med deg, ha på deg, kanskje si eller gi bort…grøss!

Idag ser jeg inn i kjøleskapet og tenker at det er en ting jeg har glemt, Julepølse! Nå skal jeg til foreldrene mine i morra, der er alt klart, men jeg hadde nå tenkt å ha en middag her i helga, jeg har alt til den bortsett fra pølsa, må ha pølsa! Å tenke på alt slik aleine skaper uro i mellom øra veit du.

Trur jeg bare mangler pølsa...? 

Så snur jeg øya mot kjøleskapet, det ser greit ut, jeg har vel det jeg vil ha der, men kan jeg ha glemt noe? Lefse kanskje, jeg liker veldig godt lefse med smør, kokt egg og majones, litt salt på, jeg har salt. Må sjekke og få lefsa på lista.

Jeg har hele dagen på meg å huske hva jeg trenger, vil har eller må ha. Så langt har jeg fått i meg frokosten, som er den vanlige bollen med frokostblanding, litt banan idag da, isteden for syltetøy.

Kjøleskap og handleliste.

Så skal man ikke glemme da, butikkene er bare stengt et par dager, det er ikke nødvendig å fylle boder og kjellere.

Lag en fin Lille Juleaften. Jeg tar siste dagen på jobb føre Jula idag, så er planen å prøve å lande litt en rolig kveld. I morra er det ut og gå frokost tur på sjølveste Juleaften. Det kommer vel her, fare for det 😉 Noen av de som skal gå denne turen har gjestet bloggen tidligere, på denne turen til Arons hule.   

Vi ses etterpå til den “rolige kvelden”.

4 kommentarer
    1. Ble stående i lang kassakø og tenke på innlegget ditt. Tittet hit og dit, og undret meg litt over hvor mange det var med topp på handlevogna. Det kan da ikke være sunt for humøret å få unnagjort ukeshandel på lille julaften ?

      Vel hjemme må nysgjerrigheten kløs : I 2020 var matsvinnet på svimlende 453.650 TONN!
      Husholdninger og jul er verstinger. DET er kvalmende det 😢.

      Hva jeg hadde glemt ? Dopapir. Veldig kjekt å ha 😌.

      1. Mange som handler altfor mye. Det er liksom det vi er vant med, trur jeg.

        Men det var da jammen godt du fikk med deg dopapir 😂 for det er veldig kipt å gå tom for 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg