Når mørket omfavner deg.

Dugg legger seg på brillene i lyset av ei hode lampe.

Det var en stille kveld i går, den kunne ikke gjentas idag. Og det gjorde den ikke heller, gårsdagen altså, idag ble det rake motsetningen. Jeg var ferdig på jobb 1715, kjørte en henger med ved, kom hjem og satte på meg skoa og trampet i vei. “Alle veier fører til Rom”, eller Granli Varden. Det er som regel dit det går når jeg skal ut. Må få prøvd å gjort meg en tur til Raudberget snart, gamle stier skal snart tråkkes på nytt. Men i dag ble det altså Granli Varden.

Det er nå litt småspennende å gå aleine slik i mørket også, med lys bare fra ei hodelampe og briller som dugger igjen så du ikke ser noen ting. Du går liksom å ser etter lysende øye som gjenspeiler seg i lyset fra hodelampa. Det så jeg ikke noe av idag, men det hadde nok gitt litt hjerte klapp ja. Jeg har holdt på å krasje med elg på denne turen ved en tidligere anledning, ikke noe slike hendelser idag.

 

Mørkt ja, det var det. Men månen var med på turen. Hadde det vært litt mer klarvær så hadde jeg ikke engang behøvd å hatt på hodelampa. Men det er fullmåne om et par dager eller noe sånn, da går det faktisk å gjøre om turen, det kan bli en fin tur.

Nei, nå er kveldsmaten inntatt på toppen. Jeg er nede igjen og bør vel slenge meg i dusjen og landet litt føre jeg skal legge hue på puta.

Lag en fortsatt fin senkveld. 

4 kommentarer
    1. Tur i fullmåne synes jeg du skal ta – det blir litt trolsk stemning 😉. Innom for å si takk for tips til et (for meg) ukjent band.

      Hang meg fullstendig opp i «Wash it all away» i går, og fikk kvittet meg med masse grums 👍. Skikkelig kult ordspill i «It’s all campagne/sham pain»!

      Fortsatt fin kveld til deg, før hodet treffer puta !

    2. Wow, det er skikkelig mørkt og tøft gjort å gå slike turer alene. Du så ingen øyne som gjenspeilet seg, jeg hadde sett det hele tiden in my mind 🤦‍♀️

      Men sikkert utrolig fint der i måneskinnet 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg