Multitasking på mc.

Kameramann, regissør og Biker.

Ja det er ikke bare det kjøre motorsykkel jeg driver med når jeg er ute og kjører. Neida jeg har to kameraer med meg, ett på hjelmen som filmer det jeg ser, da blir du mer med på turen når du ser det jeg ser. Ett kamera filmer bakover for å få med meg de som kommer etter, det blir fine bilder av det.

Kameramann, mc fører og regissør mens jeg er på to hjul. 

Samtidig som jeg sitter og kjører gjennom flotte fjelloverganger, ned i djupe daler med 180′ svinger, sauer i veien, smale veier hvor det nesten ikke går å passere en bobil uten at du kjenner det napper litt i highway pegs’a. Gjennom alle disse trange, åpne, svingte områdene sitter jeg å tenker på “hvor kan jeg få det neste fine bilde?”.

Og det går bra!

Så da lurer jeg på, hvorfor er det så mange singel ulykker på mc? Hvorfor er det så mange ulykker med mc på veiene, de fleste har kun EN ting å tenke på når de kjører…holde motorsykkelen på veien. Jeg er kanskje litt sær når jeg sier detta, men jeg har holdt på med filming mens jeg kjører mc i mange år nå, og holdt både meg og mc på veien skadefrie.

Men nok om det. 

Dag nr 2 av klubbturen til All In Mc Granli er klar. Her kan du bli med tur retur Lysebotn og en kjempefin tur på en vei som går mellom Sirdals veien og Kjerag Kafe&Restaurant, veien heter 4224.

Gåturen til Kjeragbolten kommer som en egen liten film.

Lag en fin formiddag. Her skal HOKKA’ne på 😉

 

4 kommentarer
    1. Filmen blei så bra 🤩. Helt supert at kamra gikk hele veien ned og opp igjen! Gav hvertfall meg følelsen av å være med på tur 😃. Takk så mye!

    2. Det er jo skrekkstatistikk, når det hittil i år har omkommet fler mc-førere enn i hele fjor. Alle menn (+en kvinnelig passasjer).

      Du definerer deg som biker, kjører MYE og langt i løpet av sesongen. Alle har nok ikke like god mengdetrening.

      I arbeidslivet ser du veldig tydelige mønster på at menn overvurderer sin kompetanse, jenter undervurderer sin. Jeg tror faktisk det kan være litt det samme for disse ulykkene, dessverre.

      Jeg mener – flest dødsulykker i utforkjøring i sving, tørr vei, ikke høy fart ? Da er det i alle fall lett å tenke at for mange ikke behersker sykkel godt nok.

      Kjør fint 😉

      1. Jeg trur svaret ligger der ja, det er for mange som “slipper seg løs” uten at de har nok erfaring og mil på en sykkel. Det kan også være at mange synes det er så kult/tøft å kjøre sykkel at de liksom må ligge litt over på hva de tåler, da er marginene små mellom en vellykket tur og en i grøfta. Å kjøre motorsykkel på veien er ikke et res, det skal være en opplevelse innenfor trygge rammer. Og da undrer jeg meg veldig når jeg møter mc førere med fullt racing utstyr på norske landeveier…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg