Litt med hjerte i halsen.

Ca 7 timer etterpå og 40 mil på trippen.

Det var litt med hjerte i halsen jeg kjørte tur retur Trysil i går. 

De materialene hadde jeg sagt skulle opp før helga, og da skulle det bli slik! Så etter jobb i går satte jeg bak rattet på Peugeot’n, kryssa finga og la kursen nordover til Trysil. Det er klart at man blir litt betenkt på å legge ut på en slik tur når man har hatt to episoder med bilen.

I helga som var skulle jeg jo opp og ha en rolig, en meget trengt tur bort. Slik ble det jo ikke. Det ble jo tidenes redningsaksjon. Bilen ble raskt tatt hånd om på verkstedet, klar på mandag. Jeg var veldig glad for rask service hos Aasum Bil og at bilen ble så fort klar. Så satte jeg meg i bilen og skulle kjøre hjem. Jeg kom 500 meter så beip det og lyste i lampene igjen…

Det var bare å svinge inn på verkstedet og sette igjen bilen nok en gang. Det var ei dyse som måtte skiftes første gangen. Men hva kunne det være nå? Timene ble lange mens jeg ventet på svar. Det var ikke så ille denne gangen, det var turboslangen som hadde hoppet av. Med slangen godt festet og skrudd fast var jeg igjen klar for veien. Men nå med en liten klump i magen.

Men nå, 40 mil etterpå har jeg trua på at bilen er frisk igjen. Turen i går gikk veldig fint. God trekkraft og et veldig lite dieselforbruk er vel en indikasjon på at ting nå er i orden. Tur retur Trysil på 0,51L med tilhenger og litt materialer på må vel sies å være bra.

Hele turen ble som en terapi tur. Kjøleskapet i hanskerommet var fylt med energi drikk, bagett og en sjokolade. På anlegget dundret det musikk av ymse slag. Nå er det bare noen dager igjen av uka så kommer det helg. Da blir det en tur til Karlstad, en høstfest tur. Det kan jo bli spennende 😜 for “bremsene” legges igjen hjemme.

Lag en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg