Langfredagen for lang sier du?

Hvordan korter du inn en Langfredag?

Noen finner seg sikkert en plass i solen, med appelsin og kakao i den umiddelbare nærhet.

Så har du noen andre, litt mere rastløse sjeler som ser at sola og et nesten vindstille vær bare skriker motorsykkeltur.

Og sånn måtte det bli. Veien gikk om Vormsund, Eidsvoll, Eidsvoll byggningen og over Gullverket hjem igjen.

Filmskaper.

Det er vel ingen tur GoPro kamera ikke er med, eller kameraene, får jeg si nå som jeg kjører med to kameraer. Siden 2016 har et GoPro HERO4 Session vært med på stort sett alle turene. I år ble det investert i det nye GoPro HERO8 Black som ikke skal ta over for Session kamera, men være i tillegg.

De beste bildene.
Du jakter på de beste bildene når du er ute og kjører, det blir litt begrenset hva jeg får til når jeg skal være kameramann, regissør og direktor samtidig som jeg skal kjøre. Det høres nå vel ille ut, men kamera posisjon, fester, start og stopp av kamera gjøres jo stillestående.

I denne filmen har jeg satt kamera nærmere bakken, i veltebøylen under fotbrett til passasjer. Det ga litt andre bilder enn jeg har filmet før.

Redigering tidsbruk, hvordan gjør de profesjonelle det? 
Jeg kjører da med to kameraer og bruker veldig lang tid på å redigere dette sammen. Bevegelser fra et kamera skal matche med det andre kamera, det går med mye tid til dette. Så da blir det jo til å lure litt på -hvordan i alle verden gjør man detta lettere, hvordan gjør filmskapere og TV kanalene dette i sine produksjoner? Skulle gjerne hatt en titt inn i den profesjonelle verden i filmskaping.

Vi kan ta en titt på siste tur.

Sol i dag.

Sjøl om sola skinner på himmelen, vinden er litt mer enn i går, så blir det ingen tur på Goldwingen idag. Det rasler i kroppen med rastløshet etter å kjøre, men jeg skal prøve å utøve en liten smule selvkontroll…

 

Lag en fin 1.Påskedag.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg