I helga rant det over.

For mye?

Da uka starter, mandag, så går jeg og lager planer mot helga, ja det skal være noe i enden av uka som du ser frem til. Det må være der framme som du ser fremt til og gleder deg til. Denna helga fikk et veldig bra innhold. Det ble mer av alt enn jeg hadde sett for meg da forrige fredag stå og banket på døra og ville ha meg med.

Ja du veit, det var jo en plan inn i helga. Do og dusj på hytta, det prosjektet som jeg og pappa startet for to uker sida, det var litt tanken å prøve å fortsette på det. Jeg var nå ikke sikker på om jeg skulle rekke å få det ferdigstilt, eller om jeg skulle starte på oppgaven aleine. Men jeg tok nå med meg delene som vi manglet sist og dro til fjells.

Høstens farger har fått godt tak i fjellet nå så det er en fryd å gå der. Nå ble det ingen fjell-vandringstur på meg denne gangen.

Hull i veggen. 

Jo detta var jo ikke noe problem, så lenge man har det rette verktøyet. Borre passet nå i drillen og da var det hull på noen minutter. Det var det hele som manglet, ett borr som passet i drillen.

Med hull i veggen, lufterør ut og dreneringshull i gulvet, så var det klart. Fiks ferdig, nå kan vi gå på do inne. Dusjkabinettet bar jeg inn og monterte det i hjørnet der det skulle stå. Jeg var litt redd det skulle bli veldig trangt mellom dusj og do, men det ble slettes ikke så trangt som jeg hadde sett for meg. Den første dusjen er tatt på hytta. Og det skal jeg si deg, det var veldig godt.

Det ble et trivelig lite bad. Her kan man nå få stå helt privat med stengt dør og stelle seg. Det økte komforten mange hakk detta med tanke på vinter og kuldegrader.

Må ikke glemme mys. 

Jeg stå på for å bli ferdig før det ble mørkt ute, det rakk jeg i god tid. Tanken streifet meg at jeg hadde jo egentlig hatt id til en kjapp tur ut, men nå var det lenge sida frokost så hele kroppen var litt skjelven når jeg var ferdig. Så turen ut ble det ikke noe av, annet enn at jeg var nede på myra og hentet vann, tok den dusjen og laget meg mat. Det ble rett og slett en “fridag” resten av lørdagen. Og den ble veldig god i viten om at nå var det klart.

Bali kyllinggryte, en kald øl og en aldri så liten akevitt var jo helt innafor nå.

Rekker jeg mer på denna helga?

Jo da. Jeg våknet jo så uforskammet tidlig på søndag, og så visste jeg at det gikk en mc tur fra Krakken kl 1200. Da slang jeg sammen tinga mine, stengte hytta og reiste hjem. Jeg var hjemme kl 1110 og stå tanket og klart til tur fra Krakken klokka 1155.

Når den turen var over, da var det slutt her også. Det ble et godt innhold i helga. Neste helg har det også begynt å formen seg en plan, den inneholder Trysil den også. Planer formes utover uka.

Denna helga rant det helt over, men det ble ei bra helg.

Ha en fin uke og en fin mandag.

4 kommentarer
    1. Hytteliv og utedo har sin egen sjarm. På ei hytte med vinterbruk derimot, der synes jeg det kjennes ut som reineste luksus å kunne gå på do inne. Godt jobba, detta gleder sikkert hele familien seg over 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg