Hva faen er feil?

Som en åpen bok.

Hva faen er feil, når du skal hjem fra ei helg, ei lenge etterlengtet og trengende helg på hytta, og du sitter og skriver i hyttaboka så tårene triller?

Ja det kan en jammen lure på.

Jeg fikk endelig tatt turen opp til Trysil denna helga. Bilen gikk som en drøm. Tilhengeren hang fint bakpå med en balansert fin last med rekkverk planker og tak panel og et helt perfekt trykk på kula som gjorde at jeg knapt kjente at jeg kjørte med tilhenger. Farten ble stilt inn på 86kmt på cruise kontrollen, maks tillatte fart med tilhenger er 80kmt og med 86 på cruise’n sier gps at jeg da ligger i 82kmt, det er innafor.

Jeg kommer opp og fyrer opp i ovnen, det blir raskt varmt, romtemperaturen er 18’C når jeg ankommer, så oppfyring til komfort temperatur går raskt. Tv’n slås på og tre skiver med salami, ost og paprika smøres før jeg setter meg foran ovnen. Materialene lar jeg ligge til lørdag, de er godt pakket inn og klimaet ute er tørr luft med -8’C.

Lørdag. Jeg har tatt med meg fjellklær for en tur på fjellet. Men først skal jeg lesse av tilhenger’n så den er klar til avreise. Jeg får alt av, det som skal inn på hytta til tørking blir lagt på gulvet og tar av plasten for raskere tørking, resten blir lagt under tak så det ikke skal snø på materialene, litt triveligere å ta igjen når de skal jobbes med.

Jeg går inn, tanken er en kopp kaffe før jeg skifter til fjellklær. I stolen holder hjerte på å hoppe ut av brystkassa, jeg blir i stolen resten av dagen. Jeg tør rett og slett ikke ta turen opp på fjellet, da hadde jeg blitt der 😒 Detta var veldig urovekkende å kjenne på, jeg vil si jeg er over snittet aktiv og i god form. Denna gangen måtte jeg lytte på kroppen og bli på hytta.

Hva pokker er feil?

Veldig fornøyd med bilen min.

Peugeot’n går som en drøm. Med tilhenger og materialer, ikke så store lasten, men den gjør en slik tur uten anstrengelser. I de lengste og bratteste motene går den ned fra 6. gir til 5. gir og holder farten jevnt og fint. Det beste med hele bilen, bortsett fra en fantastisk kjørekomfort er det lave forbruket. Med denne tilhenger’n går den opp til hytta på 0,55L. Turen er på 20 mil og starter på 170moh til 840moh. Med tom tilhenger hjem faller forbruket til en total på 0,51L

3 kommentarer
    1. Jeg velger denne vinkelen: Hva ville du sagt til din aller beste venn, eller til bror din, om han fortalte deg at han hadde det sånn ? Kanskje svaret er noe du bør lytte til.

      Mens du tenker på det – kan du roe ned forbruk av energidrikk akkurat nå. Den har skada friske folk før. Ta vare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg