For mye av det gode.

For mye og for lite.

Det kan bli for mye av det gode. Du har hørt ordtaket “for mye og for lite forderver alt”. Og det er jo så sant som det står skrevet det.

Jeg skal prøve meg på en liten forklaring.

Har du for lite vil du alltid hige etter, savne og ville ha det som det som du ikke har, har nok av. Har du for lite vil du alltid ha mer. Har du for mye, alt er lett tilgjengelig og du har mer enn nok til enhver tid. Da mister du det å sette pris på det du har, du vil ikke savne, kjenne på gleden av å glede seg over ting i hverdagen. Du tar ting som en selvfølge.

Begge disse, skal vi kalle det tilstandene, er et resultat av dårlig balanse i hverdagen. “For mye og for lite forderver alt”.

Jeg har hatt litt dårlig balanse i helga, det har blitt for mye godis, det har vært mer enn nok, og det har vært lett tilgjengelig til enhver tid. Det er jo så klart et gode, men som jeg prøver i si over her så er det kanskje ikke like bra hele tida. Med en litt sterkere selvdisiplin kunne jeg holdt meg til å spise godis bare på ettermiddag eller kveld, ikke gå å knuppe og spise hele dagen 😉

Så kommer vi da til ukas mål. Det blir litt som forrige uke. Det skal enten gjøres en tur til Granli Varden, eller en time på spinnings sykkelen. Så får jeg gjøre så godt jeg kan med det. Et par uker sida så hadde jeg 8 strake dager på tur til Varden, et greit oppnådd mål.

Den siste turen til Varden tok jeg med meg kamera og får testet mikrofonen i den sterke vinden vi hadde den helga. Så sleng deg gjern med på tur, en liten vindfull skogstur hvor jeg går og prater med meg sjøl 😉

2 kommentarer
    1. Så sant. Vil nok alltids ønske meg mer – samtidig har jeg tross alt nok, og er takknemlig over å ha fått evne til å glede meg over små ting.

      Lyd. Kan ingenting om dissa tinga, så du får ta synsinga mi for hva det er 😉. Henta opp på TV’n for å kjøre opp lyden, og sammenligna turen over Besseggen med Granlivarden i vind. Jeg synes vindstøyen er godt redusert på varden, og det er lett å høre hva du sier. Skravla di blir nesten helt umulig å høre enkelte deler på Besseggen.

      Dagens synsing 👍 – ha ei flott uke 😊.

    2. Det finnes en mellomting på alt og jeg liker best det å ikke ha for mye. Det er jo godt å hige etter noe innimellom når det ikke er tilgjengelig 😊
      Takk for turen, ja det blåste godt i toppene der ja, det skal være sikkert. Tror mikrofonen virket bra også og det er jo bra.

      Ønsker deg en strålende dag og lykke til med ukas mål, du har ståpåvilje, det skal du ha 💪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg