Fortid og fremtid, hva med nåtid.

Å vente for mye på noe, skal du være forsiktig med.

Det hørtes kanskje litt skummelt ut, litt negativt, det er overhode ikke budskapet. Nei det jeg vil fortelle er at det å vente på noe kan gi en følelse av at tida før det som skal skje, den vil virke veldig lang, den kan virke lang og det tar bort fokuset på det du skal før du kan reise eller gjøre det du gleder deg så mye til.  Man er gjerne ikke ferdig på jobb, hjemlige oppgaver osv før man skal på noe, det er jo da viktig at du holder fokuset på oppgavene dine også i tida du venter…er du med?

Et annet aspekt med å vente på noe så veldig sterkt, det er like aktuelt, kanskje ennå mer! Når du har ventet så forferdelig intenst og lenge, da er du så gira og rusa på den opplevelsen du har ventet på at den er over før du vet ordet av det. Du venter på det du skal, du hopper i det med kjempe forventinger…og vips så er det hele over!!!

Så moralen i detta er at du må ikke glemme å leve i nået! 

Bruk fortid til å gjøre gode valg i fremtid, men glem ikke å leve i nået…det kommer aldri tilbake!

Her rusler søndagen med fyring i peisen, litt mat i magen (nå sjokolade) og en liten klesvask, som skal gjentas etter MC kaffen om ei stund. Kvelden skal få bein å gå på, jeg håper jeg rekker alt føre jeg skal legge hue på puta og stå klar til ei ny uke imorra.

Ønsker alle god søndag. 

7 kommentarer
    1. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Spesielt ikke hvis man fyller ventetiden med noe som er godt. Viktig å leve i nuet, men det er ikke bare bare å skulle slutte å vente på det som kommer. Hvis det er sommer og Mc tiden du venter på så må jeg si det virker som at du har vært flink til å fylle ventetiden med mye moro 🤗

    2. Altså, jeg er helt enig i konklusjonen. Lev i nået.

      Men å faktisk gjøre det, det krever både trening og vilje. Det kjennes jo godt å ha forventninger også ? Jeg gleder meg innmari til vår. Som vanlig med langt flere planer for hageflekken enn jeg kan innfri. Finleser frøkataloger, og degger for mine små chili- og tomatplantespirer. Så jeg koser meg med «lommer» av forventning, så vender jeg tilbake til nået.

      Tross alt har ingen noen garanti for morgendagen.

      1. Sommer, det er noe jeg nå gleder veldig til, ny mc sesong. Jeg prøver å ikke bruke hele vinteren til å bare vente, jeg har blitt litt flinkere, men kan nok bli ennå flinkere til å leve i nået på vinteren 😉

        1. Tenkte nok at du så frem til mc-sesong, ja 😉.

          Klapp deg sjøl på skuldra for å ha blitt litt flinkere! Kan du huske å ta frem tanken på nået litt jevnlig, så skal du se du blir ennå flinkere før du vet ordet av det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg