Farmen – hvordan orker du å se dette?

Hva handler det egentlig om, hva var egentlig målet med programmet?

Jeg husker farmen, da det kom første gang, noe nytt og spennende på tv, hvordan drive en gård på gamlemåten?

Og nå skal jeg tenke tilbake på hva jeg husker fra da jeg så på programmet og syntes det var spennende og hadde det konseptet det kanskje var ment å være, jeg trodde det skulle være, den gangen.

Et knippe moderne mennesker med ingen, eller liten erfaring fra gård skal drive en gård.

Ja det høres jo ut som noe jeg kunne se på når jeg satte meg på sofaen etter dagens agenda. Og det var det også, til å begynne med. Det var moro å følge folk som kom inn til et miljø de ikke var vant med, se de tilegne seg kunnskap og mestre flere oppgaver på gården. Og slik jeg minnes det, var også slik at når det var konkurranser så var det nettop slik at den som hadde tilegnet seg kunnskap, fulgt med vært engasjert, også gjorde det bra i konkurransen.

Et nytt bilde tegner seg, jeg trekker meg vekk fra programmet.

Så begynner det å vri seg mer over til samarbeid mellom folk, man lager allianser og grupperinger og avtaler seg i mellom for å nå målet om å holde seg lengst inne på Farmen. Drift av gården, gjøremål, kunnskapen og engasjementet for gården og gardsdrift blir borte. Nå handler det bare om å holde seg inne, juge og bedra for å stå igjen til slutt. Jeg trekker meg vekk fra programmet og slutter å se på det helt og holdent.

Har ikke sett programmet på mange sesonger, hvorfor ser du på?

Nå er det veldig mange sesonger siden jeg så på Farmen. Men jeg får med meg litt fra folk som ser på og prater om serien, og det som kommer på sosiale medier. Og programmet har ikke utviklet seg i den retningen som gjør at jeg begynner å se på det igjen…langt i fra!

Så hvorfor ser du på dette? Hvorfor ser du på et konsept som bygges på det å skape intriger, uvennskap, splittelse, allianser og løgn?

Dette gjelder ikke bare for Farmen, men flere andre program. Lever du et så lite innholdsrikt og fattig liv at du må ha slikt på tv skjermen?

Bilde er lånt fra VG på Facebook, link til artikkel her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg