Bli med til Karminkynna :)

Når du får i deg to ladninger her, da er du mett.

Det ble en kjempefin tur til Lekvattnet og Karmenkynna idag. Jeg håper også at været vi har hatt i dag er forsmaken på hvordan sommeren blir, det var godt å kunne si at jeg blei svett i kjøreklæra idag.

Detta flotte stedet må man ta seg en tur til. Ikke bare er det fint her og har en kjempefin atmosfære, de kan virkelig lage Motti og flesk. Jeg måtte faktisk gå to runder før jeg var helt fornøyd. Detta besøket, maten, atmosfæren er så absolutt verdt 130,-

Jeg lar bildene fortelle dagen, jeg trur du sjøl kan se at den blei helt topp.

Fortsatt god kveld. 

6 kommentarer
    1. Takker og neier for bilde-innsats 😉.

      Jeg er nok over gjennomsnitt interessert i mat og tradisjonsmat, synes det var moro å undre seg litt over hvor mye kunnskap ett eneste ord kunne bli opphav til 😃.

      Sa litt om det i går, men lærte jo i tillegg litt om Finnskogens mat, hvordan skredmjøl kan hermes best, at det skal se ut som på bildet (ikke rør i grauten), og ikke forveksle med finsk motti (militærtaktikk fra Vinterkrigen).

      Gøyalt for en nysgjerrig sjel 😉.

    2. Ser ut som en nydelig plass, takk for titten 🙂.

      Med 2 runder, så var det visst gøtt med graut, ja! Dagens lille læring for nysgjerrigpetrine, som måtte finne ut hva «motti» var for noe rart.

        1. Skam og sjensel 😂. Synes du burde ta en tur til 😉.

          Siden det grautmjølet ikke finnes så mange steder, så får jeg prøve meg på Telemarksvarianten – potetgraut med samme tilbehør. Lært det også i dag – det ene fører fort til noe mer 😊

          1. Lært en hel del idag du nå 🤩

            Blir flere turer dit, men da til et sted som heter Kvarntorp. Det ligger ikke så langt unna det vi var idag, men også et veldig fint sted.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg