Får du opp på under 10 sekunder?

Categories Blogg

Øvelse gjør mester.

Det skal gå fint å få opp detta på under 10 sekunder, med litt øvelse.

Da jeg kom hjem i går måtte jeg som sagt prøve å sette opp teltet her hjemme. Det kan være greit å gjøre seg litt kjent med det utstyret man skal bruke før man tar det med ut på tur. Og det v a r lett å sette opp. At denne prosessen kan gjøres på 10 sekunder eller under, ja det tror jeg, bare man har gjort ett par ganger.

Det som også er fint med ett telt som er så lett å ta opp er at du fort kan stå midt i ei skikkelig regnskur når du skal ha det opp. Da kan det være helt greit å bare “poppe” det opp for å kunne hive både deg sjøl og tingene dine inn og kunne komme i ly av regnværet. Å stå med et helt res med stenger som skal tres inn i kanaler er ikke ett godt alternativ…synes jeg.

Teltet har gradering med vannsøyle 3000mm på duken og 6000mm på gulvet så det skal være helt vanntett. Det har også ytter og inner duk og god lufting. Kan jo ikke si om det fungerer som annonsert ennå, men det skal jeg finne ut. Da får vi se om det kan anbefales. Men i forhold til montering, oppsett, så er det helt genialt.

Utpakking, oppsetting og ned pakking i videoen.

2 kommentarer

2 thoughts on “Får du opp på under 10 sekunder?

  1. Snasent! Blir artig å høre hva du synes om det etter ferien. 👍 enn så lenge, jaffal. Enklere kan det knapt bli 👏

    1. Ja detta var så lett å håndtere som det går an. Men skal man på tur så må’n ha med seg langt undertøy ser jeg…10 grader ute bare jo 🙈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *