Da har’n gjort det.

Categories Blogg

Har gnudd like lenge på dette som med å kjøpe nytt kamera.

Avgjørelser tas ikke natta over nei. Det grubles og vurderes i altfor lang tid, det er jo bare tull for tida går. Og tid som går er tid du ikke har fylt med noe, verken nyttig eller unyttige ting.

Som med Insta360 kamera har jeg også i lengre tid gått og tenkt på at jeg skal kjøpe meg telt. Først så fant jeg ett som var lite og lett å slå opp. Men så kom jeg over et telt fra 4-Bikers på Handels boden i Karlstad. Et to-manns telt som du slår opp på 10 sekunder. Ja, nå brukte jeg vel litt mer enn 10 sekunder, men når jeg får gjort detta et par ganger så spretter det nok opp på 10 sekunder skal du se.

Jeg måtte jo prøve å slå det opp her hjemme når jeg kom tilbake fra Karlstad, kamera var så klart på. Men de filene skal jo inn på pc osv…360 video tar litt lenger tid enn det det gjorde med GoPro.

Men bilder fikk jeg da tatt.

Det er god plass til en person med bagasje, masse bagasje, eller to med nødvendig bagasje. Jeg reiser lett så det skal bli nok av plass. Detta gleder jeg meg virkelig til å prøve. Jeg har sagt i hele vår at jeg vil sette meg på KTM’n og bare kjøre, uten mål for turen, bare kjøre og krasje der jeg enn måtte befinne meg når jeg ikke orker kjøre mer. Jeg tok også med ett liggeunderlag. Det er sånn at det blåser seg opp sjøl når du åpner ventilen. Jeg tok den modellen som var tynn med tanke på pakking og plass på mc, den erstatter nok ikke en madrass, men det er nå bedre enn å ligge rett på bakken.

Måtte sola og varmen igjen få tak på sommeren her så det går an å gjøre seg en tørr tur. Men vi tar det vi får 👌

4 kommentarer

4 thoughts on “Da har’n gjort det.

    1. Dette var utrolig lett å slå opp, kommer video etterpå. Det skal være helt vanntett. Det har gradering med vannsøyle på 3000mm på teltduken og 6000mm i gulvet. Det går vel for å da være helt vanntett. Det er dobbel duk, ytter og inner. Ligge underlaget er selvoppblåsende, trenger bare åpne ventilen og la det ligge ei stund, stenge ventilen så er det klart. Nå kjøpte jeg det tynne underlaget, 3mm, pga lett pakking på mc. Men det er litt bedre komfort enn å ligge rett på bakken og isolerer litt. Blir moro å prøve det på tur.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *