Jeg våkner kl04 med sprøe tanker for dagen.

Hvorfor ikke bare kjøre en tur?

Ja det er nok noe i det dem sier at god natte søvn er bra for å tømme hode og rense tanker, men da man våkner så tidlig så har man kanskje ikke fått renset systemet godt nok? Da har jeg en annen medisin som er rein rekreasjon…ta deg en mc tur. Jeg fant ut det klokka 07 i dag at dette var dagen for en heldags på mc. Så da satt jeg plutselig der, på KTM’n, og var på vei til Røros. Det blir en fin dagstur tenkte jeg. Og det ble det.

Merker ikke tid og sted på mc.

Det er så rart hvordan man kan oppfatte tid og sted annerledes når man kjører mc i forhold til bil. Når jeg sitter på mc’n så står tida liksom stille, mila bare ruller av gårde. Fra jeg reiste hjemmefra i dag til jeg kom hjem igjen så skulle jeg ha kjørt 780km. Og det er nesten så jeg ikke veit av det, her jeg sitter nå.

Får alltid en “trøtt knekk”.

Det skal vel ikke sies at man i løpet av en slik dag ikke får en knekk. Jeg fikk min ca 50km nord for Femundsenden. Jeg hadde spist nista mi i Røros og hadde kjørt ett godt stykke sørover når hode begynte å duppe. Det skal du være veldig forsiktig med når du sitter på mc, også i bil, men på mc har det totale konsekvenser om du blunder litt for lenge. Så da var det bare å svinge av på første vei. Det var rett og slett bare å legge seg litt ned på bakken og ta ei pause.

Måtte over fjellet hjem.

Jeg måtte over Bittermarka på veien hjem. Da jeg en gang kom den veien så var det jo bedre å kjøre over Bittermarka ned til Trysil enn å kjøre asfaltveien ned. Det ble nok litt omvei, men det er verdt det hver eneste gang.

Kamera har vært med på turen.

Både Insta360 og GoPro har vært med på denne turen. Det har ikke vært noe gjennomtenkt om hva som skal filmes, jeg har skrudd av og på gjennom hele dagen. Men det får bli som en “øvelse gjør mester” greie når jeg skal redigere dette. Også husker jeg jo ikke hva og hvor jeg har filmet så det blir spennende å se igjennom. Og nå har jeg ikke filmet synkront med kameraene, det ene har filmet litt her og det andre litt der. Morgendagen får vise om det blir noe brukenes.

Men nå er det en dusj og litt mat som skal få komme først. 780km og over 10timer med effektiv kjøring kjennes litt, jeg må innrømme det.

På keb.blogg.no finner du litt forskjellig slik en hverdag kan se ut her. Les og kommenter gjerne.
Posts created 1921

2 thoughts on “Jeg våkner kl04 med sprøe tanker for dagen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top