Det ble tur igår.

Sjøl om det så mørkt ut dagen før.

På høsten sier vi -bare det kommer litt snø nå så blir det så mye lysere. Men når snøen kommer 3.mai og dagen før man skal ut og kjøre motorsykkel, da ser jeg ikke så lyst på det. Det blir heller litt mørkt i stua, i hue og humøret.

Men det ble nå en tur alikevel da. Vi sto nå opp og var klare på morran, jeg sto nærmere bestemt opp 0445, men det var ikke for å sjekke været, det var pga et overfylt hode, men jeg var nå ute og sjekket forholdene ganske tidlig uansett. Ettersom det var -2’C kl 08 og lufta hadde vært nede i -4’C på natta ville jeg se om det var noen isflekker på veien. Men det viste seg at alle små og store vannpytter ikke hadde fryst, da var det grønt lys.

Jeg var ikke direkte optimistisk når dette kom ned kvelden før et mc arrangement.

Det ble tur opp til Kirkenær.

Vi var noen få som møtte på Krakken. Jeg skjønner at folk ikke så dette som en super dag å kjøre mc på, det var kaldt. Og vi gjorde ikke hele runden vi heller. Frua og jeg som sitter godt beskyttet på Goldwingen kjenner ikke så godt til været og den kalde lufta, men andre i reisefølget vårt ble veldig kalde. Vi tok en felles beslutning, snudde og fant oss en koselig kafeteria, vi fikk igjen varmen, en god kopp kaffe og så snudde vi nesa tilbake til Krakken.

 

Vi møtte opp til start.

En liten film blir det jo alltid.

Det var 65 sykler som møtte på Kirkenær.

Damene er med.

Det synes jeg er veldig moro. Motorsykkel koster penger, det brukes mye tid i denne hobbyen og da er det viktig at både hr og fr synes det er moro å dele samme interesse.

Turen i år ble litt avkortet pga temperatur og vær, ja sa jeg at vi møtte snøbyger? Ja det gjorde vi. Men det gjorde ikke turen noe mindre koselig, vi hadde en kjempefin dag med fine venner som trosset været og ble med idag. Det er bare å ta av seg hatten og takke for trivelig samvær.

Vi ses ved neste korsning.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg