Denne Påsken blir din beste.

Borte bra, men hjemme best?

Ja nå får du muligheten til å være hjemme hele Påsken, altså ha det best hele Påsken og slippe å sitte på hytta og vente på få skrive statusen på Facebook du gjør med en gang du kommer hjem fra tur -borte bra, men hjemme best.

Dette blir jo den beste Påsken i manns minne, siden verden så dagens lys, siden skapelsen fant sted, som noen ville sagt det i Påsketiden. Vi slipper å reise bort, vi kan være der det er best å være hele Påsken, nemlig hjemme.

Her blir det jo da så klart hjemme Påske. Her skal ingen bort. Dagene skal tilbringes her med en og annen dag rundt bålpanna, kanskje en knert, en liten dråpe i kaffen. Ja vi tar det som det kommer i disse spesielle tider. Det er bare en ting som er sikkert, idag kom det en aldri så liten Påskeferie knakkende på døra.

Hjemme er der du legger hode på puta.

Det er nok mange som har hytta si som sitt andre hjem. Og jeg har ingen problemer med å skjønne at det å ikke få reise på hytte er noe skikkelig dritt. Sjøl så har jeg ikke hytte, og har ikke noe mål om å få meg hytte. Sjelen er for rastløs til å skulle reise på det samme stedet hver eneste gang man skal ha ferie.

Enn så lenge må jeg ut og bort og hit og dit for å se meg om litt før jeg slår rot. Det trur jeg blir veldig lenge til.

Men om jeg tenker i motorsykkel, slik som hyttefolket tenker om sine hytter, ja da skjønner jeg at dem blir frustrerte. Vi får håpe at hver og en sin innsats denne tida nå har hjulpet slik at vi snart kan ferdes, ihvertfall fritt innenfor eget land.

God Påske herfra. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg