Da var det over igjen.

Det varer aldri lenge, lenge nok?

Kveldene har merkbart blitt kortere og mørkere. Lufta får noe drag innimellom som gjør at tegnene ikke er til å ta feil av, sommeren er over. 

Det har vært en sommer med veldig lite kjøring i år. Kjøregleden har rett og slett ikke kommet. Den er der om våren, da brenner det i hele kroppen for at den siste snøen og isen skal smelte og veiene igjen skal bli tørre og bare.

Vårfølelsen var det i år også, men det var bare et lite bluss så forvant det igjen. Resten av sommeren var rett og slett ikke gløden der og det har vel aldri blitt så lite mil på mc noen gang siden jeg tok lappen i 2003. Jeg er overhode ikke den som har mest mil i løpet av en sommer, men jeg har brukt å rulle mellom 10 000 og 12 000 km. I år har jeg ikke brydd meg om å tenke på hva jeg har kjørt.

Siste vask 

I går gjorde jeg årets siste tur. Deretter ble det en vask og så ble KTM’n satt bort på vinter lagring. Byttet til KTM ble gjort så seint på sesongen at den har knapt fått rullet på veien. Noen småturer har det blitt. Det har blitt fine runder på lokale grusveier, som har vært veldig morsomt, og litt i overkant spennende. Denne maskin er veldig morsom, går veldig fælt og er veldig lett å håndtere. Litt for leken, det er nok greit å parkere mens leken er god 🙈


KTM’n fikk plass i vinterlagringa med døra helt lukket, det fikk ikke Harley’n. 

Mercedes‘n fikk plass 

Jeg var litt spent på om bilen skulle få plass i garasjen, den er en del bredere og lengre enn Peugeot’n. Det var akkurat så speilene fikk plass mellom dørkarmene, jeg legger ikke hånda i mellom, men bilen gikk inn. Jeg får ikke igjen døra, men det gjør ingenting. Målet er at jeg slipper å måke og skrape is av bilen gjennom vinteren.

Maskinparken byttes

Det er den tida nå da maskinparken byttes ut. Inn skal gressklipper, steamer og motorsykkel, ut skal snøfreseren. Til uka skal jeg se om jeg får byttet til vinterdekk. Det er kommet snø i høyden allerede og skulle man gjøre seg en tur oppover nå så er det nok best å være forberedt på et variert underlag.

Sola skinner på en rolig søndag. En god søndag til alle. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg