Ohh I’m sorry my dear…

Personen skjønte sjøl at hit var det ikke noen vits å ringe mer.

De siste dagene har det vært telefoner anmass på min mobil. Jeg har hatt mellom 10-15 ubesvarte anrop om dagen. Det er rett og slett drit slitsomt! 

Det straffer seg å gå inn på investeringssider, de ser at du har vært inne og ringer deg hver eneste dag, flere ganger om dagen, og spør om du vil investere i forskjellige virtuelle penge valutaer. Ja jeg har vært inne og sett på forskjellige sider, hvem vil vel ikke prøve å tak i lette penger. Penger har aldri kommet lett, de tjenes gjennom hardt arbeid, ikke alltid like moro. Så ja, hvorfor ikke se om det går an å få tak i noen lette penger. Nettet florerer jo med forskjellige som tilbyr gode penger for en liten sum.

Jeg har ikke tatt disse telefonene, jeg har ikke de pengene å bruke på slikt nå. Sånn er ståa nå, dessverre. Men de gir seg jo ikke med å ringe. Så til slutt har jeg nå begynt å svare disse folka når de ringer. Samtalene går selvfølgelig på engelsk.

Engelsk var jeg forholdsvis god i på den tida det var en del av språket jeg måtte bruke i jobb. Men det er mange år sida så jeg er litt mer rusten nå, så jeg kviet meg litt for å svare. Jeg stotret litt til å begynne med, men så blir jeg veldig engasjert og da kom engelsken veldig fort frem igjen. En jeg snakket med ble så sint at han til slutt bare la på 🤷‍♂️ Så da ble det stille derfra 😜

Så idag fikk jeg nok en telefon fra et sånt investeringsselskap. Damen begynte veldig hyggelig i telefonen og jeg var hyggelig tilbake. Jeg sa nå hyggelig ifra at jeg ikke lenger var interessert i investering i krypto valuta.

Damen vil ikke gi seg, som de andre som jeg har pratet med. Så tenkte jeg at jeg får si det som det er, jeg har rett og slett ikke råd til å bruke penger på en slik investering nå.

Damen gir seg ikke og spør hva jeg jobber med. For det koster jo bare 2600nok å åpne en konto for å starte en investering.

Jeg svarer at jeg jobber i barnehage. Damen svarer da – ohh I’m sorry my dear! Good bye.

???

Snakk om å få mitt finansielle pass påskrevet og stemplet!

Det er jo tydelig at så fort du nevner at du jobber i barnehage så veit alle at da har du ikke mye å rutte med. Jeg ble helt stum når damen hadde lagt på, ble stående med mobilen i hånda og bare se på den for å forstå hva som egentlig hadde hendt.

Men greit nok, den damen ringer nok aldri igjen 😂 Så om du skulle bli oppringt av slike som vil selge deg finansielle krypto valutaer eller annet, si du jobber i barnehage så får du også en I’m sorry og så legger de på og plager deg aldri mer.

Krøllene falt for en lettere sveis.

Ja nå har krøllene fått vike for en lettere sveis. Det ble en stor forandring etter så mange år med langt hår. Men det var godt. Det var godt med en kort sveis, praktisk av mange grunner. Det ble mange reaksjoner på jobb i dag, positive. Noen kolleger gikk faktisk forbi meg uten å kjenne meg igjen, det var faktisk litt morsomt. Jeg er kjempefornøyd med sveisen👍

Helga står snart for døren. Planen er å ha en “bli kjent” fest med nye kolleger. Vi startet høsten med et nytt kollegium, men det har tatt litt tid å finne en helg som det passer for alle. På lørdag blir det pizza og øl med fine kolleger.

Hverdagen…gleder meg til tida som kommer 😊Et par dager ekstra dager fri står for døren til uka, i høstferien, de dagene gleder jeg veldig til.

8 kommentarer
    1. 🤪detta innlegget kunne du godt ha merka med «advarsel – sterke bilder!» Stakkar meg satte kaffen i vranga 😂.

      Du rocka jo langt hår! Kledelig ny sveis lell, det skal du nå ha 😉. Kos deg med lørdagens pizzafest!

    2. 😂 Skal si den damen tar feil! Det er jo herlig å jobbe med barn. Men inntekten er nok ikke den største, nei…
      Oi, men det der er jo ikke samme mann! 😀 Skjønner godt at dine kolleger ikke kjente deg igjen 😉 Jeg gjorde det samme en gang, bare omvendt. Fikk permanent og dermed massevis av krøller. Da jeg kom på skolen, gikk alle mine klassekamerater rett forbi meg, ikke en gang min kjæreste kjente meg igjen. Jeg tok den helt ut… Hadde på min mors gamle klær fra 60-tallet. 😂

    3. Jeg tar ALDRI telefon fra nummer jeg ikke kjenner. Har telefonen stort sett på lydløs, så de må bare ringe 😀 Hvis jeg følger numrene plagsomme, setter jeg på sånn blokker-varsel. Hvis jeg hadde tatt telefonen ville jeg bare svart på norsk tror jeg, for å irritere dem nok til å legge på 😀 Jeg synes langt hår på gutter er veldig tøft. Alltid likt. Samboer er helt skallet, men hadde langt da vi ble sammen 😀 Men jeg skjønner GODT behovet for kortere hår. Jeg har jo klipt meg kort under alt håret selv (undercut) og det er veldig deilig 🙂 Lett. Du ble veldig fin med kort også da, så du kler begge deler 🙂

    4. Oj! Der var krøllene borte vekk ja! Men godt med noe nytt også da – og fin med krøller og fin med korte krøller:-)
      Jeg svarer ikke på disse telefonene… ja de som har et langt nummer og slikt… blokkerer med en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg