Ååå der kommer det en sving….

På ukjente veier kan en sving komme brått på.

En liten tur ble det på KTM’n idag. Ettermiddagen så ut til å bli solfylt, jeg var ferdig i rimelig tid på jobb, nå skulle været og ettermiddagen utnyttes.

Så herlig å slenge seg på KTM’n og gjøre seg en fin høsttur etter jobb. Det var skikkelig godt, sjøl om jeg var på nippet til å ikke følge planen jeg la tidligere på dagen. Jeg sa jeg skulle ut å kjøre, men da jeg kom hjem kom dørstokkmila like fort. Den dørstokkmila klarte jeg å hoppe bukk over og fikk gjort meg en liten tur, en liten sving på ca 10 mil 😜

Det begynner å bli moro å kjøre på grusvei og jeg prøver meg frem litt sånn pø om pø gjennom svingene. Som tidligere fortalt så er jeg ikke så godt vant med grusveier, men jeg må liksom teste litt og se hvor grensene går. Det ble kanskje litt utenfor grensa idag, det gikk bra, men jeg måtte jobbe for det 🤷‍♂️

En lita strekke og farten er kanskje noe høy i det jeg kommer til neste sving, det går jo litt for fort eller så hadde jeg ikke måtte bryte sykkelen inn i svingen med bakbremsen på fullt. Akkurat da var jeg veldig glad for at jeg har ABS bremser, jeg veit jeg har ABS bremser, men nå veit jeg de virker. Svingen kommer brått på meg, ukjent vei, og den er mye skarpere enn jeg håpet. Beinet på bakbremsen, clutchen inne, sykkelen får sladd, jeg bryter den over og inn i svingen med litt høyere puls enn normal hvile puls.

Det går bra. Jeg holder meg på veien, i min fil, slipper clutchen og akselerer ut på neste rette strekke. Skal si det er spennende å kjøre på grusveier, når du er ute for å teste grenser. Gud bedre denne sykkelen går vanvittig fælt 🙈

Litt roligere tempo på fjellet.

Helga ble tilbragt på Trysil fjellet. Her er tempoet mye roligere. Bilturen går med cruisen på 88/kmt, lite trafikk og ro i sjela. Ankom litt seint denne fredagen så det var bekmørkt ute. Det er jo ikke noe problem med en SILVA hodelykt med 900 lumen.

R-klassen går fint hele veien. Den er en fryd å kjøre og gjøre tur retur på 0,73L. Solfylte dager, god mat og en liten tur opp på Metsjøfjellet ble det også.

Det var rett og slett ei nydelig helg. Slike vil jeg gjerne har mange flere av.

Nå er faktisk mandagen allerede ved veis ende. Neste uke er det to dager med ferie. Det ser jeg veldig frem til.

Ønsker alle en god natt og fortsatt god start på ei ny uke. 

 

4 kommentarer
    1. Litt unnskyld, men må bare erte en smule. Mener bestemt jeg har sett en film hvor «noen» snakker om å se langt frem og planlegge svinga 😉.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg