Å bomme er å treffe.

Å sikte utenfor målet når man skal treffe målet?

Nå har jeg prøvd meg litt på skyte bana. Det er ihvertfall en ting jeg får til, å treffe målet tenker du? Nei det var ikke så lett detta. Det er ikke som å skyte med pistol, der er det bare å holde siktene rett på målet og så blir det treff.

Sånn nogen lunde, en liten sleivare her, men det er ikke så ille når jeg ikke har skutt med pistolen på neste ett år. Så detta får duge. Det skytes på 25 meters hold med 22 kaliber Ruger Mark2.

Det som ikke var så lett, det var leirdue skyting. Der skal man da altså ikke sikte med hagla, man skal bare peke hagla i den retningen dua kommer. Og ikke nok med det, man skal ikke en gang trekke av når man har dua i siktet??? Nei da, her skal man dra siktet langt foran dua og så trykke av. Det strider i mot min form for skyting, man skal trekke av når målet er i sikte…?

Det som jeg ikke er vant med er at dua er jo et bevegelig mål, da må man holde foran, godt foran. Jeg prøvde nå å få til det, men her skal det mer øving til. Jeg må få hue mitt til å tenke at jeg må “skyte bom” for å treffe. Det tar nok noen trenings runder til, men jeg skal få det til.

Alt ble ikke helt bom da, det var ett par leirduer som måtte se seg knust av hagle skura mi. Sjøl om de fleste kom unna. Jeg veit hva jeg gjør feil, trur jeg, så det skal jeg ta med meg neste gang jeg er på bana.

Men med pistol, jo der er det mulig å få hull i blinken 👍

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg