Nytt utstyr på vei.

En oppgradering?

Da ble det innkjøp. Etter å ha  trålet finn.no ei god stund nå, veid for og i mot, så dukket det opp ett kamera på finn.no som jeg tok en sjanse på. Canon EOS550D. Det er litt usikkert, synes jeg, å kjøpe slikt over nettet usett. Men denne pakka som lå ute til salgs hadde kamera, veske, linser på 18-55 og 75-300 og stativ til 2000kr.

Etter utallige YouTube videoer hvor dem viser og tester dette kameraet tok jeg sjansen. 

Dette kameraet skal ta fine bilder og også filme i full hd. Og det kombinert med ei 75-300 linse skulle det være mulig å få tatt både video og bilder på litt avstand, noe jeg er ute etter når jeg er på fjellet der avstandene kan bli lange. Tanken er å kunne ta noen fine bilder av hunda, og fugl, når de løper, søker etter rypa på fjellet.

Tenk deg en hund som står i stand med rypa som letter en meter foran nesa og få knipsa et bilde akkurat der. Det er ihvertfall tanken, så får vi se om jeg får det til. Det samme med video. GoPro kameraene har til fanget opp mange fine situasjoner, men de er det ikke mulig å zoome med, nå håper jeg å kunne fange bedre bilder/video av slike situasjoner.

Pakka er sendt og er på vei. Det blir spennende å prøve.

“Krakken”

Det ble en liten tur på Krakken i går. Det har blitt veldig lite turer til den i sommer. Harley’n ligger på finn.no til salgs. Både prioriteringer og ønsker har endret seg, det er ikke greit å ha en så dyr sykkel stående å bli brukt så lite så jeg har bestemt med for å selge. Det vil nok komme en sykkel igjen, men det blir ikke på langt nær en så dyr sykkel. Og det vil nok bli en allround sykkel, typ offroad som kan kjøres på litt mer ujevne veier, som til fjells. Det står en ved siden av Harley’n her, men så dyrt skal jeg ikke kjøpe. Jeg legger lista mellom 30-40 tusen kroner.

2 kommentarer
    1. Grattis! Regner med at du deler litt bilder etterhvert 😉.

      Blir læringshøst for deg, detta – med nytt kamera og hagle 👍. Ser for meg filmen «Keb ribber rype» 😁.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg