Små uerfarne fotgjengere.

Små uerfarne har dukket opp.

På en liten kjøretur i dag så jeg noe fint på jordet. Man skal være littegranne forsiktig når man kjører bil nå på høsten. Det viser seg at skogen har fått nye småtasser som vandrer rundt.

I går så var det fredag kveld og jeg sa på tv en at noen spiste super chips. Så etter en tur hos mamma og pappa fikk jeg lyst på superchips og dip. Så jeg satte meg i bilen reisende en tur til Kongsvinger og gikk en tur på butikken og kjøpte super chips og dipp. Jeg vet at når jeg tar opp en slik pose og lager meg en bolle med dip så klarer jeg ikke å stoppe og spise før det er tomt. Og slik ble det i går også.

På veien hjem så kjørte jeg sakte og pent gjennom en liten snarvei, gjennom skogen. Og der stod elgkua. Og så er det slik at når du ser et dyr står på jordet, eller du ser at et dyr passerer over veien du kjører på så bør du alltid være obs på at det kan komme flere. Og det hadde jeg litt i bakhodet når jeg så elgkua stod på jordet og spiste fra åkeren. Og rett gjorde jeg ved å kjøre pent for der kom det 2 kalver ruslende over veien.

Jeg tok et par bilder med mobilen, bildene er litt uklare for det ble veldig langt hold. Selv om kameraet kan zoome inn veldig mye så blir bildene litt uklare. Jeg er på utkikk etter et fotoapparat med linse slik at jeg kan ta bilder, klare bilder på lang avstand. Det ligger mange kameraer på finn, men jeg har så lite greie på kamera så jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg vil ikke ha et kamera som bare kan ta bilder, men jeg vil også ha et kamera som jeg kan filme med også. så hvis du har erfaring med ett godt kamera så vil jeg gjerne ha tips.

Her er bildene fra i går.

 

4 kommentarer
    1. Spørs jo hvordan du tenker deg bruken, da. Jeg har vært veldig fornøyd med mine. Lenka under er et kompaktkamera, supert å putte i lomma på tur

      https://www.tek.no/test/i/8mvEjE/test-av-canon-ixus-800-is

      Så bruker jeg et Canon EOS 550 D, som er et større kamera med utskiftbare linser. Mine kamera er gamle nå, så det har sikkert kommet mye nytt. Men et utgangspunkt for leiting kan det være. God jakt!

          1. Jeg vil gjerne ha et kamera som kan filme på lang avstand. GoPro kameraene har ikke mulighet til å zoome inn. Også hadde det vært fint å kunne både ta bilder og filme med en enhet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg