Blaut uten vann.

-Jeg forter meg og vasker bilene før det blir for varmt. 

Optimist som jeg var trodde jeg at jeg kunne klare å vaske tre biler føre sola ble for varm. Frem med vannslangen, høytrykkspyler og vaskebøtta. Men skal du rekke detta, ja da bør du begynne før. 

Slik så himmelen ut kl0917 idag. Da har sola allerede fått et solid tak i dagen her. Og når kaffekoppen skulle avsluttes før jeg begynte, ja da var vel egentlig slaget tapt mot ei varm sol. 

Nå er det ikke varmen og sola som gjorde at jeg ville komme godt i gang før det ble for varmt, jeg har det veldig bra i sola om dagen og ser slettes ikke frem til august og den tida som snart står å banker på døra. Nei, jeg hadde kanskje hatt et lite håp om å vaske bilene uten å være like blaut, eller blautere enn de når jeg var ferdig. Men som sagt, da skulle jeg ha begynt før på morran. Da tre biler var vasket, spylt og tørket så sto jeg igjen så blaut som om jeg skulle ha hoppa i bøtta. 

Ingen Goldwing tur idag. Sterke Knutern er nok ikke like sterk som han en gang var, et lite feilløft og ryggen knakk sammen. Da var det bare å legge seg ned på gulvet og håpe at det ikke er så ille som da det endte med tre dager på krykker. 

Været ser da ut til å bli like fint i morra som idag, ihvertfall på min Samgsung S8+. Frua sin S7 er ikke like enig. Men skulle det bli fint så håper jeg vi får tatt en runde på Bumblebee. 

Her står’n etter turen til Tyrigrava på onsdag. 

Høyeste temperatur i sola her idag ble 51’C. 

Lag en fin kveld, det drar seg mot slutten av ferien og vi går inn den siste helga før vi tar fatt på et nytt og spennende år. I morra tror jeg det blir litt bilder fra Lierfløta, den er snart tørka bort. 

 

#blogg #varmt #ferie #bilvask 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg