Endelig fikk vi gjort en tur til grava.

Siste uke av ferien har snart sett sin slutt, ihvertfall halvveis. Da var det på tide å få gjort jomfru turen til Tyrigrava. 

I alt 10 sykler ble det i følget vårt som ankom Tyrigrava, det vil si 9 sykler, den ene hadde forville seg litt bort da han hadde tatt feil av oppmøte tid på Krakken. 

Joda, han siste kompisen vår han hadde tatt feil av oppmøte tidspunktet på Krakken. Han møtte opp en halvtime for seint, men han hadde nå ringt rundt og funnet ut av det og lagt seg på hjul etter oss. Men uten GPS aleine på veien kjørte han seg bort. På tlf spurte jeg hvor han sto, om det var noe navn på hus, bygg eller gater. Nei det var det ikke, men han visste at han sto på Sofienmyr, ved en idrettsplass. Ja da søkte jeg på GPS’n min og vips der var det, jeg er ikke kjent så jeg er helt avhengig av å bruke GPS. Stå stille, vi kommer og henter deg. Og der, der sto det en forvillet og forlatt Biker ved en idrettsplass på Sofienmyr. Vi fikk han med tilbake til Tyrigrava, han fikk seg litt drikke og hvil han også. Alle med ut, alle med hjem. Jeg anbefalte smart telefon, vi kan ikke gå rundt med en gammel Nokia i 2018. Men da fikk jeg i svar -ja de er fine de….

Det var en fin gjeng med mc folk som hadde samlet seg rundt bordet, mer trivelig enn dette går det nesten ikke an å få det. Frua og jeg tok en vaffel og Cola mens andre klemte til med en burger. 

Her var jeg kar om til å få klemt 3 Goldwinger inn i samme bildet. Det må vel kalles et blinkskudd 😉 

Jada gitt. Nei du veit det at når du har med deg han som bidro til å øke velferden gjennom Folldal og Røros forrige helg, med sitt enorme forbruk av bensin, når han er med på tur, ja da må vi innom Circle K på Alna føre vi kan kjøre hjem. 

Vi får solnedgangen med oss da vi kjører siste biten mot Kløfta. Inn i Kongsvinger blir vi kun opplyst av gatelys når vi sikter oss inn på Krakken på Circle K Arkovegen. 

Det blir en kaffe på Krakken og en takk for turen før alle vender hjem til sitt. 

Vi var ikke hjemme før rundt midnatt. Sola var byttet ut med månen, men den lyste nå opp litt den også. Ellers så er ikke lysa på Wingen så værst. 

Takk for turen alle sammen. 

 

#blogg #tyrigrava #mc #goldwing #harleydavidson #yamaha #honda #touring #oslo #kongsvinger #ferie #burning 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg