En mc tradisjon over 45 år.

Mjøsa rundt startet i 1972 av Per Almestrand og fem andre motorsyklister.

Det vil si at det i år er 45 år sida det hele startet. Jeg er født 1974 og ble i år 43år. Det var vel ingen av de gutta som første gangen satte seg på motorsykkelen i 1972 som hadde trodd at det skulle bli en så stor tradisjon med mellom 5-6000 startende i årene som skulle komme.
Sjøl som har jeg kjørt Mjøsa i 2013-14-16.
 
I dag så er det 72 dager igjen til 1.mai 2017. Håper været holder og temperaturen har tatt seg godt opp til den dagen. 2016 var litt “frisk” og bløt.
jkY6FCRpHiw
En annen runde som jeg også går og venter på er runden rundt Hukusjøen som Grue MC arrangerer. En fin runde på rett i underkant av 9 mil. Hukusjøen har jeg kjørt 4 ganger. I 2016 hadde jeg med fruen for første gang. 2016 ble første gang for både Mjøsa runden og Hukusjøen runden for fruen.
-p4mTxvPFwo

Nå er vi halvveis i februar og det lysner ute. Det er merkbart at det har blitt lengre dager. Det er så man begynner å få igjen trua om at det igjen går mot sommer og Harley Davidson igjen skal få en skjelven vinter-rusten mc rytter ut på veien. Men i skrivende stund er det -9,3’C og et lett snølag på bakken. Så da får jeg slenge litt i ovn og finne meg en kopp kaffe til frokosten, den første koppen tok jeg 0515. Opp og vekke sola, synger Henning Kvitnes 😉

Lag en fin dag lørdag.

 

#blogg #harleydavidson #motorsykkel #mc #Mjøsa #hukusjøen #1.mai #1972

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg