Begrenset begeistring for Fløibanen.

Fløibanen, ja hva skal jeg si om den? 

Det er jo helt kart en opplevelse å ha kjørt den. Det var et av målene våre også på Bergens turen. Vi måtte ta en tur med banen og spise etter eller annet på Fløibane toppen. Og det gjorde vi. Men turen opp, og turen ned…?

Jo det var nå med en begrenset begeistring jeg satte inn i den vogna der. Hvorfor det? Jo det har seg slik at jeg ikke er noe glad i karuseller, det unngår jeg så langt det lar seg gjøre, det samme gjelder å fly. Når jeg satte meg inn i vogna her så fikk jeg de samme refleksene som når jeg går opp i en karusell eller fly -jeg har null kontroll over det som nå skal skje! Og det liker jeg ikke. 

På turen opp ville jeg rope til sjåføren -nå må du gi gass skal vi ta oss opp her! Men denne skyssen seig seg oppover bakken. Og like før den var oppe så senket den farten ennå litt, men da hadde jeg mest lyst til å hoppe av. 

Ned var enda litt ubehageligere. Det var ikke lett detta for en som vil kjøre sjøl og ikke liker karuseller. Men det var nå en opplevelse. 

 

#blogg #fløibanen #bergen #sommer #ferie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg