Harley’ens fusk som ga meg hjertebank.

Ja den Harley’en ga meg et aldri så lite hjerteinnfark midt i sentrum av Bergen. Vi var ferdige med vår dag og skulle hjem til hytta. Starta opp i parkeringshuset og kjørte ut i byen. Vi måtte jo kjøre forbi brygga med Harley’en så klart. Det gjorde vi og skulle reise ut av byen, da stoppet hele motoren! 

Og det gjorde jammen hjertet mitt i et lite sekund også, hvem vil vel ha motortrøbbel så langt hjemmefra og midt gatene i Bergen. 

Det var ikke annet å gjøre enn å stelle seg midt i krysset på den hvite stripa. 

Etter et par minutter fikk vi liv i maskin igjen og var på vei, med en liten klump i magen. 

Først så tenkte jeg at det hadde vært for varmt og at motoren hadde slått seg av på grunn av det. Men så kom jeg til å tenke på turene våre her hjemme med stolpejakt, da var det enda varmere og mye småkjøring, og tomgangkjøring på motoren. Det var ikke noe problem. I Bergen startet vi fra en kjølig kjeller, rett opp i byen med nesten bare tomgangkjøring og stor varmeutvikling raskt. 

Det jeg har som teori er at choken på motoren har hengt med for lenge, kombinert med lavt turtall på motoren har gjort at den ble druknet av for mye bensin. Da vi var på veien igjen og fikk blåst ut litt så kom motoren seg igjen og gikk som en drøm. På veien hjem var det ikke noe tegn til ugang, alt fungerte helt topp. 

Men et lite støkk fikk vi 🙂 

#harleydavidson #motorsykkel #bergen #mc #blogg #sommer 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg