“Nå blir det ikke noe mer handling i år til mc” sa jeg, men…

“Nå blir det ikke noe mer handling i år til mc” sa jeg for knappe to dager siden. Men det har seg slik at det ikke alltid går an å bestemme seg for noe på forhånd…bank i bordet og lagt kort ligger…og alt det der. For når intercomen vi bruker når vi er ute og kjører mc svikter, ja da fikk frua litt smått panikk. Og jeg kan jo være enig i det at å kjøre mc uten intercom ikke blir det samme, ikke for to så prateglade som vi er. Og i tillegg når frua tar initiativ til å fornye utstyret…da er det bare å smi mens jernet er varmt 🙂 

Så da ble det tur til EC RIDE på Lillestrøm for å se på intercome. Denne gangen skulle vi ha et system som var av riktig kvalitet. Det har litt betydning for hva man bruker når man kjører, ja vi er sikkert langt fra de som kjører mest, men vi har da noen mil på veien, og da blir det godt å få et skikkelig system i hjelmen, også uten ledninger da gitt. 

Valget falt på dette systemet. Ikke bare det at vi får god lyd, men nå kan jeg ta telefonen mens jeg kjører også, slett ikke dumt når jeg er uten alene og frua lurer på om det er liv 😉 Dette blir jo reine luksusen for oss som har kjørt rundt med ledninger og sus og brus i øra nå i flere år. 

Bestillingen ble gjort i går og neste tur er planlagt til søndag. En liten svingom på ca 260km med innlagt minigolf i Sunne (om det er ledig) og en matbit langs veien. Og da veit du, da hadde det vært moro om vi hadde fått den nye intercomen. 

I skrivende stund har vi vi nærmere 6000km på Harley’en. Det blir vel fort noen mil til føre vi legger inn årene, for mc sesongen altså 😛 

 

#blogg #midland #intercom #mc #motorsykkel 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg