Økonomisk under snitt.

Å se inn i fremtiden.

Jeg blir sittende litt å se på budsjettet mitt, det gjelder å ha oversikt og ikke minst et lite overskudd. Når huset er kun en og du har bare ei lønning å støtte deg til, ja da er det greit å ha litt oversikt over hva du har. Det er veldig lite som skal til for å vippe en så liten økonomi over ende og lage trøbbel. Jeg ligger godt under det statistikken sier var en gjennomsnittlig lønn i 2021. Den var på 50.790kr i mnd.

Jeg betaler det samme for tjenester og varer som det de gjør, så med en redusert sum i forhold til snittet må det følges med. Så langt har jeg hue over vann, men utgiftene må holdes nede og valgene må begrenses.

Drømmen om lotto gevinsten lever.

Lag en fin dag.

9 kommentarer
    1. Med slik gjennomsnittlønn, må det jammen være mange med millionlønn. Jeg synes jeg tjener greit, men jammen er det et stykke til gjennomsnittet 🤔

    2. Nødt til å drive økonomistyring med ei lommebok. Det er neimen ikke moro om dagen, med så mye på en gang. Opp med hus- og garasjeleie, opp med rente på boliglån, prisen på drivstoff, strøm og mat. Er heldig å ha en solid buffer, men lave innskuddsrenter + inflasjon eter vel gjerne av kapitalen min om dagen.

      Fortsetter det, kan jeg jo prøve å sjonglere med, vel, ingenting 🤔.

        1. Bufferen er god å ha som trygghet. Siden det er arv, kan jeg ikke ta æra sjøl, annet enn for å ikke gjøre kål på den umiddelbart. Kjøpte en bruktbil, for den friheten gjør så godt – men sånn verden ser ut nå, så har jeg visst blitt gnien så det holder…

          I dag hadde du forresten likt deg her nede: strålende sol og bar asfalt 😉.

            1. Takk for fine ord 😊! Ville vært fin mulighet for å lufte mc her i dag – men såklart blir man lurt. En og annen krampetrekning i mars, så blir det bra! Årets første utepils smakte nyyyydelig i dag – selv om det bare var på egen veranda 😉.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg