Med et smil om munn.

Harley Davidson folk smiler alltid.

Hva gjør at du velger en Harley? Hvorfor er det så mye fuss om det å kjøre Harley?

Jeg veit ikke om jeg klarer å svare fornuftig på det, jeg vil tru at de som kjører Harley har et like godt forhold til det som andre har til det å kjøre sine sykler av andre merker. Jeg føler jeg er upartisk når det kommer til sykkel, jeg har hatt flere merker og typer sida den gangen jeg begynte å kjøre mc.

Men Harley da? 

Ja hva nå med den? Det er en sykkel med en god historie bak seg, den ble født av tre karer i Milwaukee USA i 1903, i et skur.

Walter Davidson var den første presidenten, Arthur Davidson var den første salgslederen og sekretær, William Davidson var den første formann. Men her mangler det et navn, her er det tre Davidson og vi må jo ha med han som har navnet Harley skal vi få det til å bli Harley Davidson.

Den siste som må tilføyes her er William S. Harley. Disse var de som grunnla Harley Davidson. All dette kan du lese om her på linken.

Men hvorfor er Harley så spesielt?

Som sagt så har jeg kjørte mange andre typer og merker. De er alle gode sykler og har sine kvaliteter og bruksområder. Men det er bare Harley som jeg har opplevd kan gi mer enn bare det at du kjører motorsykkel, det er mye mer rundt den sykkelen enn at det bare er en motorsykkel. Jeg liker veldig godt hvordan den ser ut. Den har en en klassisk utseende, ihvertfall for den modellen jeg velger. Nå er det noen modeller som har blitt mer moderne, men kanskje allikevel holder litt på det klassiske.

Så har du hvordan den går og kjennes. Jeg liker hvordan den kjennes når jeg kjører, jeg liker hvordan den høres ut på veien. Og jeg liker også litt oppmerksomheten den får når folk ser den kommer forbi eller står parkert. Ja jeg synes det er moro, det er en icebreaker for å komme i kontakt med folk og snakke med folk. Det liker en pratmaker 😉

Det er masse å like med Harley. Det er en people connector, det spiller ingen rolle hvor du kommer fra, hvem du er når du kjører en Harley. Men la det være sagt, slik er det generelt i mc miljøet.

Så Harley folk smiler alltid. 

Lag en god dag 🌤️

8 kommentarer
    1. Jepp – godt klødd, og veldig fornøyd. Tusen takk for at du ville forklare dem 👍.

      Vi fikk forresten et ekstra foto-stopp på dagens utflukt, siden jeg følger med på en viss herremann sin blogg 😉. Tyrigrava ble foreviget på vei fra besøk i Roald Amundsens hjem 😁.

        1. Det var nok det 😉.

          Vi kom jo langs gamle Mosseveien på tur opp til polfareren sitt hjem, og bygget er jo lett gjenkjennelig når en har sett det før. Det passet da fint etter litt historie å klemme inn et kulturhistorisk bygg 😄. Skulle nemlig tilbake samme vei for å gnofse verdens beste (og digre) softis på tur til neste stopp🤣.

    2. Harley til side. Nysgjerrigpetrine klør, og håper pent på at du klør meg litt 😊. Jeg skjønner uten videre de fleste merkene på vesten, men hva i all verden er det med kortstokk og raringen under merket med Road Captain ???

      Veldig fine bilder, forresten 😉

      1. Bare moro at du spør da 😉

        Kortstokken er et symbol på navnet på klubben, ALL IN. Det er jo et uttrykk som blir brukt i kortspill, å gå all in. Navnet til klubben har opphav i det å gå all in, den historien får vi spare til en annen gang, det er andre som kan fortelle den bedre enn meg. Så derfor er kortstokken der, et symbol på å gå all in, og derav navnet på klubben.

        Den andre under RC tagen, biljard kula med 6 tallet, den du tenker på? Det er også et symbol som de som var med og startet klubben som bærer. Vi var 6 mann som startet klubben, og det er bare de som får ha den taggen på vesten sin 😉

        Håper det stilnet din kløe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg