5 984,54 kroner takk!

Når Juli skal gjøres opp.

Det var som forventet at det skulle komme ei brukbar drivstoff regning etter juli. Og det kom det. Det første jeg tenkte på var at jeg har jammen bevegd meg en del, med den regninga der!

Men neida, det er ikke det at jeg har bevegd meg så veldig mye. Det er bare det at vi her til lands har noen vanvittige drivstoff priser!!!

Uansett hvordan du vrir og vrenger på detta så skulle denna regninga vært på halvparten av hva den her er, med samme kjørte mil. Det finnes INGEN grunn til at vi har et slikt prisnivå her, INGEN! Men slik er det nå da, når vi har gitt fra oss all kontroll over egne resurser og verdier.

Når du har mistet kontrollen over alle dine egne resurser, kraft og energi, produsert i eget land…er ikke da det landet okkupert? Jeg påstår at Norge er et okkupert land. Når vi ikke lenger har kontroll over hvordan vi sjøl kan bruke, fordele og selge eget lands resurser så har vi ingen styring, altså har noen andre tatt over styringa i landet ditt…da er du OKKUPERT!

Her vil nok de forskjellige gruppene strides. Og striden vil nok ligge mellom de som har fortjeneste av at ting er som de er nå, og de som betaler prisen for at ting er som dem er. Hvem av dem er du?

Snart på nett.

Idag hilste jeg på en kar til ovenfor huset her, han tok over der den andre slutta…Flåklypa…og sitter med en bunt med ledninger og kobler. Det gleder jeg meg veldig til. Det skal bli morsomt å se hvordan disse filmene på YouTube blir med fiber, du skjønner de er litt kornete idag 😂

 

 

Turen fra forrige onsdag kom da ut til slutt, det tok noen timer faktisk. Huff. Men her er det litt fra en veldig koselig tur.

 

6 kommentarer
    1. 6000 kr. i drivstoff på 1 mnd er jo regelrett absurd, om det så er aldri så mye feriemåneden! Nå har jeg fint lite greie på motorsykler, men selv jeg skjønner jo at dette tas til et helt nytt nivå når det er snakk om en motorsykkel og ikke bil..

    2. Jeg føler meg i allefall som en av dem som betaler prisen, om pengene renner inn i den norske statskassa aldri så mye.

      Men okkupert ? Blir feil for meg, for en okkupant ville forsynt seg som følge av maktbruk.

      Norske regjeringer har solgt landet sitt, landet vårt, bit for bit – med åpne øyne, viten og vilje. Jeg skjønner bare fremdeles ikke hvorfor…

      Jeg skjønner at Norge ikke kan være en isolert øy i dagens verden. Jeg vil likevel ha politikere som ønsker, og trives med, å skape for sitt eget land. Ikke en handlingslammet gjeng opptatt med å smiske for Europa og redde verden forøvrig.

      1. Da må vi se litt på ordet makt.

        “Makt er i generell forstand en aktørs evne til å oppnå det vedkommende ønsker, og mer spesielt en aktørs evne til å få andre aktører til å gjøre noe som de ellers ikke ville gjort. Aktører kan her være individer, grupper, organisasjoner eller stater.”

        Når jeg smaker litt på detta så vil jeg påstå at man kan okkuperes med list, overtalelse og avtaler man overtales til å inngå, slik som politikerne har gjort. Avtaler som kanskje skulle vært stemt over i et valg som hadde representert folket.

        Jeg står på den at vi er et okkupert land, via avtaler gjort med penn og papir.

        1. Gir meg – men det er fordi jeg gravde i ordet «okkupasjon». Det kan ha denne meningen:
          3 sikre seg ; oppta ; legge beslag på

          Tar sjølkritikk for å bare ha fokusert på juridiske definisjoner (skylder såklart på yrkesskade😂). Du har nok orda dine i behold 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg