Lader lite nå om dagen.

Best å plugge i veggen.

Det er ikke mye solcelle taket lader nå om dagen, ikke har det vært noe poeng å lade bilen heller med så mange minusgrader. Priusen går bare på strøm om temperaturen holder seg over -10’C, om du har moderat varme på kan den kjøre helt ned til -12’C, men da har du egg under pedalen 😉

Så det har liksom ikke hastet med å få bilen under tak slik at jeg har fått plugga inn, helt til nå, nå er det jo plussgrader, da kan jeg jo utnytte det og kjøre på strøm.

Så etter kjeller ryddinga i går var det ut og gjøre plass til bilen i garasjen, det var et par ting der fra flyttinga…hadde du trudd noe annet 😀 Nå blir det å kjøre på strøm, de 20-25km med rekkevidde jeg har på vinteren, sommeren gir bortimot 40-45km på småkjøring.

Så får vi se da, om det lønner seg å kjøre på strøm nå som den er så dyr, mulig jeg kjører billigere på strøm, kanskje, for Priusen vil ha like mye bensin som V70’n når det er så kaldt.

Kvelden i går.

Det ble ikke seine kvelden i går. Jeg gjorde meg noe mat, av ting som jeg prøver å få spist opp før det blir for gammelt og må kastes, liker ikke kaste mat. Så menyen ble grillpølser i brød, potetsalat, agurk, paprika og purreløk. Det ble jo et greit måltid, smakfullt og godt når det var litt ekstra tilbehør, smør smurt i brødet (bestemor spesial), sterk sennep og ketchup.

Til detta passe det fint med en Juicy IPA.

Litt seinere ble det kaffe og Cognac. Ble reine helaften her på Sjøli, tenkte det var greit etter å ha gjort en brukbar jobb med ryddinga, skal jo klappe seg sjøl litt på skuldra 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg