Julemorgen i skogen.

Frokosten smakte godt i -15’C ved siden av et bål.

Sånn ble denne Julemorgenen.

Trøtt og litt tom i går la jeg meg ganske tidlig. Det resulterer i en tidlig morgen dagen etter, altså idag. Men så fin en morgen det var. Ennå mørkt, men det så ut til at det skulle bli skikkelig fint klarvær, så jeg fikk det litt bråttom med å komme meg ut. Jeg skulle rekke sol oppgangen over åsen, ble litt for sein til det. Men jeg fikk nå med meg stedet der sola kom opp litt før på turen lell.

Oppe på toppen var det godt å få i gang bålet.

Med -15’C i lufta var det godt å få i gang bålet da jeg kom opp til toppen. Jeg var god og varm i kroppen etter å ha gått opp, det er ganske bratt opp til Granli Varden og du går deg kliss blaut, noe jeg prøvde å unngå i dag da jeg skulle være ei stund oppe der.

Upåklagelig utsikt.

Det er ikke mye å si på denne utsikten. Her kan man bli stående og bare la tankene fare hen mens sola farger alt i en gyllen varm tone i sin soloppgang. 

Enkel matpakke.

I sekken ligger det ei enkel matpakke. To skiver brød med skinke, paprika og litt sjokolade. Utenpå sekken henger ei flaske med vann og i sekken står termosen med kaffe.

Klar for resten av dagen.

Da har jeg fått gjort det jeg “måtte” gjøre for å bli klar til neste punkt på dagens agenda. Det var godt å få gjort denne turen idag. Kameraene har vært med på turen og ble brukt. Hva som kommer med på film veit jeg ikke. Batteriene er ustabile i kulda og kamera slår seg av automatisk sjøl om det viser godt over 70% igjen med strøm. Da er det bare en ting til å gjøre….

GOD JUL til alle som titter innom 🙂 

 

10 kommentarer

Siste innlegg