Icebug er ikke et insekt.

Icebug. 

Nei Icebug er ikke et insekt.

Icebug er en sko, en sko med pigger. Vi investerte i piggsko til frua for noen dager sida, tror det var forrige helg. Ho ble så fornøyd med skoene sine og hvordan de satt på isen. Jeg har et par veldig gode Viking Sniper, men da isen dukker opp blir de glatte, så mens ho gikk foran meg og pratet som om det var bar bakke gikk jeg bak og sa -hoooyyy, ouuæææ, og en masse andre uttrykk jeg ikke klarer å beskrive med bokstaver, jeg klarte vel egentlig ikke å beskrive de to der heller.

Men etter å ha sett hvor godt ho går på sine sko på isen fikk jeg også lyst til å prøve et par piggsko. Valget mitt sto mellom en Salamon og en Icebug sko.

Valget falt på Icebug da det sto at den skal være varm ned til -20’C og hadde 16 pigger i hver sko. Salamon hadde 9 pigg i hver sko og hadde ingen beskrivelse om temperatur. Skoene skal jo brukes på vinter, så en liten notis om skoen du har tåler kulde er ikke dumt.

Frua går på en Softshell Hydra sko. Ho har gitt tilbakemeldinger om at skoen er god og varm. Denne skoen har også 16 pigger i hver sko som er fordelt med omtrent samme mønster som min Icebug.

Piggene rasper godt i underlaget. 

Billig? Nei det er ikke billig å investere i utstyr. Skoene mine kostet ca 1300kr på XXL i Charlottenberg Shoppingsenter. Frua sine rett under 800kr på samme sted.

Men vi får tenke på det som en investering for å komme seg ut, uansett føre og tid på døgnet. I går gikk vi ut og gikk vår 2km tur kl 2038 på kvelden. Temperaturen hadde krøpet ned til -12’C så det var ganske friskt på turen, men så utrolig godt å komme inn og sette seg ned med en film. 

 

Idag skal vi vel ut å gå vår faste runde, men først skal vi spise frokost og drikke en, to kanskje tre kaffekopper til. Jeg putter en pinne i ovnen, det har vært nede i -15’C har i natt, finner meg en kopp kaffe og tenker litt over hva jeg vil ha til frokost.

Lag en fin dag. Etterpå lurer jeg på om vi skal se litt på siste skyting.

2 kommentarer
    1. Piggsko er tingen. Jeg har hatt et par i to eller tre vintre, men nå begynner piggene å bli slitt så nå må jeg investere i ett nytt par – og nå vet jeg at jeg skal telle antall pigger i sålen… Ha en fin dag

      1. Hei. Jeg er spent på å se hvor lenge piggene sitter i skoene, jeg håper de holder lenge, for det var ikke akkurat billige sko. Lag deg en fin dag du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg