I did it again!!!

Kan det ha skjedd en endring?

Ja nå, for andre dagen på rad, og som en oppfølger fra Påsken, kan det ha skjedd det at jeg har fått så ro i kroppen at jeg nå har evnen til å sove litt utover morra, faktisk litt utover formiddagen?

I dag som i går våkner jeg litt vel tidlig, gjør meg en tur på wc’n og legger meg nedpå litt igjen, sovner og neste gange jeg ser på klokka er den blitt 1100 for andre dag på rad. Jo jeg våkner veldig tidlig, 0500 er første glimt på mobilen og turen på do er uunngåelig, men at jeg får lagt meg og klarer å sovne igjen etterpå og sove så lenge, helt magisk. Grunnen kan vi sikkert reflektere over en annen gang. Men uansett årsak så er ihvertfall resultatet godt, å få sove litt mer enn tidligere.

Planen idag.

Været er jo spådd veldig bra idag, det er sol og ikke så ille gæli med vind. Men temperaturen i lufta er ennå kald. Den er litt for kald for at jeg klarer å gjøre noen gode turer på Harley’n ennå. Det var meninga at jeg skulle være med på en tur i dag, den måtte jeg takke nei til nå på morran. Jeg var ute og kjørte ut Harley’n, skulle montere GoPro på en annen plass på sykkelen, bare der kjente jeg at å kjøre en lengre tur i dag ikke var innen rekkevidde. Bare å drive litt ute så stivner henda mine og blir vonde, skal jeg kunne forlenge sesongen må jeg montere varmehåndtak, eller kjøpe hansker med varme i. Jeg har prøvd å finne oppladbare hansker, men kan så lite om detta at jeg synes det er litt vanskelig å velge hva som er bra.

Jeg fant også ut at det var ikke så mange steder å montere festet til kamera, bortsett fra rett bakover. Det fungerer det, men ikke når jeg har oppakning på lengre turer, da får jeg ikke filmet bakover slik jeg vil. Her er god råd dyre, må jeg til å kjøpe enda mer fester?

Imens Sverige baker.

Imens hele Sverige baker på tv, så får jeg ta meg en kopp kaffe, spise knekkebrød med peanøttsmør og tenke litt på hvordan jeg skal få filmet fra litt flere vinkler når jeg er ut og kjører.

Og veit du hva, jeg har fyrt opp i peisen 😉 Lag en god lørdag.

Ups! Det ser ut til at ny dato for fallskjermhopp er booket 😉 

5 kommentarer
    1. 🎶 Ooooops 🎶 😂, søvn er viktig! Så bra du får noen sånne seine morninger.

      Jeg har blinket meg ut disse «All Mountain» fra https://heatexperience.no/produkt-kategori/core-series/varmehansker/

      Jobbet med arbeidsplasstilrettelegging i mitt tidligere liv, og disse var det en kar som jobbet utendørs som gjorde meg oppmerksom på. De er også testet på tek.no.

      Foreløpig har ikke jeg tatt meg råd til disse, de er svindyre. Har ikke peiling på kostnad til varme i håndtak på mc, men du kunne nå hatt glede av dissa vinterstid au 😉.

      Og du – vi andre har kommet til søndag, altså….. 😆

      1. WTF!!!!! Er det søndag allerede? Der ser du, neste helg skal jeg ha klokka på ringing 0600, jeg sover jo bort hele helga 😉

        Takk for tips på hansker, jeg skal sjekke opp den sida. Og du…lag en god SØNDAG da 😉

        1. 🤣🤣🤣 Ligg nå unna alarmknappen og la kroppen få det kroppen vil ha 👍. Nydelig søndag, vandret praktisk talt i tepper med hvitveis – og fikk jobba litt med makrolinse på kamera. Nå har en feit og fin skogdue sitti så lenge på verandarekkverket at jeg lurer på hvordan den ville smake helstekt… Får nok gå å lage middag 🤪.

          Fortsatt fin søndag til deg 😊.

            1. Ja, kunne jeg enda fortalt 😂. Trur skogdua er freda fremdeles, og uansett ikke like lettlurt som byduene (som jeg ikke vil spise…). Her gjør jeg meg så lekker jeg kan med en neve fuglepeanøtt – og kreket stikker 😄.

              Ifølge ei jeg jobba med før (som også er jeger), så smaker det vilt. I nærheten av rype, noen synes bedre enn rype. Så da veit du i grunn best 😉.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg