Ga meg mens leken var god, nå er det en lek å kjøre i mørket.

Lys til besvær, når du ikke veit hva du driver med.

Det var detta jeg prøvde meg på, montere LEDbar på V70’n, det gikk jo ikke i det hele tatt. Jeg fant ut hvor jeg skulle sette strøm, jording…ja slik basic ledningsgreier. Da jeg derimot kom til styrestrøm for releet for av og på med fullys…da var det bare å gi seg før det ble mørkt i hele bilen.

Godt var det da å få hjelp av en bilkyndig kollega som visste akkurat hvor han skulle finne frem til de rette ledningene og koblingspunktene. Nå ble det en lek å kjøre i høstmørket. Sjøl om asfalten sluker det meste av lys, gir den lille LEDbaren fra Biltema (kr849,-) fra seg nok lys til at kjøring nå ble en helt annen opplevelse. Så skal det også sies at lysene på en 2004 V70 er helt katastrofalt dårlig. Nå er det bra 😉

 

ATV har bra lys; men ikke i rett retning.

I mørket en sein kveld, nei ikke sein kveld, det er jo mørkt allerede ved 1500 tida nå om dagen, var det en som skulle ut og dra kvist med Polarisen. Det gikk forholdsvis greit det, så lenge han så fremover, bakover ble det for mørkt. Og med briller på nesa, duskregn, damp fra en varm kropp som dugger på brillene, ble det mye snubbling og litt knall og fall oppi det hele. Det røde lyset fra baklysene på Polarisen gjorde ikke sitt til at sikten gjennom brillene ble noe bedre.

Så her skulle det også ha vært koblet til en LEDbar, i retning bakover. Det blir vel en tur inn på Biltema og se om det ikke finnes noen alternativer.

Ingen tvil om at denne Maskinen har evnen til å flytte stokker. 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg