Fy faen!!!

Detta var for nære!

Jeg tok meg en liten tur med Harley’n idag. Det ble fint vær på ettermiddagen så jeg fylte på litt bensin, til 20,20kr litern, galskap!, men hva får vi gjort når gale mennesker styrer verden?

Men nok om det.

Jeg gjorde meg en liten tur i ettermiddag. Det var ikke bestemt noen rute, jeg var bare litt kje så jeg måtte bare finne på noe. Så det ble en fin tur om Kirkenær, opp østsida og ned vestsida. Men det “fy faen” skjedde rett før jeg kom inn i Kirkenær. Jeg kommer i mine 80kmt i mot 50 sona. Der møter jeg en Tesla med takboks. Jeg trur det har vært en turnering eller noe sånt, det var veldig mange biler som kom fra idrettsarenaen der. Denna Tesla’n hadde skiboks på taket, greit nok. Men det som skjedde var at den skiboksen åpnet seg mens den kjørte.

Ikke så farlig kanskje.

Helt til det blåste ut en masse fotballer fra skiboksen…de ballene kom ut i veien foran meg! Jeg svingte unna, men hadde jeg truffet en av de ballene med framhjulet mitt på Harley’n, ja da hadde jeg enten havnet i grøfta eller vært Airborn ennå. Fy faen sier jeg, det der er ikke kult nei!

Men det gikk bra. Jeg så i speilen at bilen merket det med en gang og satte på sine varsel blinkere. Det kunne gått riktig ille. Men jammen gikk det bra denne gangen også, godt man følger med, som man må gjøre når man kjører MC.

Det var en god følelse å kunne komme hjem og være litt gartner etter turen. Er jeg heldig, eller er jeg så overvåken som man må være når man er ute og kjører MC? Jeg prøver å tenke at jeg er litt av begge deler, heldig og overvåken.

Jeg fikk nå avreagert litt med å ta en liten økt i hagen. Det gikk bra denne gangen også. Nå har jeg satt meg i sofaen og nyter et glass vin, det har vært mye opp og ned i dag. Det har vært mye i tankene her nå…

Ønsker alle en rolig fin søndags kveld 😌

6 kommentarer
    1. Nei fy F… altså! GOdt deg gjekk bra! Man må være våken i trafikken, det er helt sikkert. Og den bensinprisen,,,, unevnelig snart….

    2. Åhh fy F…Grueturneringa kunne ha blitt skjebnesvanger🙈🙈 Ei venninne av meg på mc møtte et bildekk på rømmen…Det gikk IKKE bra, selv om hun både forsøkte å svinge unna og sparke fra seg.

    3. 20,20 for liter’n ??? Da hadde jeg klemt tanken full! Her har det jamt liggi rundt 23,- og oppover. Siste veeeeeeldig beskjedne (men tvingende nødvendig) fylling sto det syke 24,89/liter for 95……

      Her må vi ut av egen by for å komme ned mot 20-tallet, og folk fortviler. Sånn går det med regjeringer (merk flertallet) som er mer opptatt av å logre for EU enn å gjøre det beste for egen befolkning 😢.

      Godt at du kom hel fra møtet med usikret skiboks – ærre mulig liksom…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg