Skal snart gjøre turen igjen.

Så ofte jeg kan.

Det var veldig godt å reise på fjellet i helga. Turen opp gikk veldig fint. Det var lite biler på veien, kun et par forbikjøringer.

Sekken på ryggen, pakket med mat og drikke for ei helg på hytta. Det var helt stille rundt meg, bare noen småfugler som kvitret mens de suste forbi. Morras kaffen klokka 0730 ble på verandaen med sola i ryggen som lyste opp myra foran meg. Her ble jeg sittende lenge og fundere på smått og stort.

Litt rydding på lørdag.

Pappa har tatt ned noen busker foran hytta. Det ble liggende igjen masse kvister. Så jeg tenkte at de kunne jeg jo dra bort. Så da kaffen og frokosten var inntatt slang jeg på meg støvlene og dro jeg bort kvisten og fikk lagt alt i en haug, ute av syne. Det ble fint, blåbærlyngen kom fint frem igjen og det ble enda mer trivelig å sitte på verandaen med en kopp kaffe.

Søndag, regn og jakt prøve.

Lørdagen hadde et helt fantastisk vær. Det var sol og skikkelig varmt. Det var en veldig fint dag.

På søndag da jeg skulle være med ut i fjellet var det ikke så fint vær. Da kom regnet, og det var tidvis gode mengder som kom fra himmelen. Det var bare å tilpasse seg været. Ut skulle vi jo.

Det finnes jo ikke dårlig vær, bare dårlig eller mangelfullt utstyr. Jeg har ikke mangel på noe utstyr og kan kle meg til alt som måtte komme. Denne gangen var det på med fjellduken. Den er 100% vann og vindtett. Jeg trur jeg var den eneste som var tørr og varm av alle som var ute denne dagen.

Milla er ikke så nøye på om det regner, ho tenker kun på å finne ryper. Men rett som det er så må ho en tur opp i armene til’n far. Milla er en raring. Men når ho er ferdig med å kose, da vil ho ned igjen. Jeg var heldig med et bilde akkurat i det ho hoppet ned.

Men Milla kommer gjerne i fanget mitt også. Da legger ho seg helt flat, helt inntil og lukker øya. Jeg trur vi trengte en klem begge to på dette bildet.

Slike kvelder.

Ei bålpanne, en liten Gammel Opland og en kald øl. Slike kvelder gjør godt. Å bare sitte å være til, se inn i flammene, la tankene svinne bort for så å kvikne i når noen prater til deg, slike kvelder håper jeg det blir mange av gjennom høst og vintersesongen.

Nå skal vi la Country Musikken få fylle stua til en kopp kaffe her hjemme før jobb. Uka har fulle kvelder, det er bare å nyte stille stunder mens man kan.

Ha en fin dag.

2 kommentarer
    1. Du får nok mange fine turer 😊. Når man er så heldig å ha tilgang til to hytter på fjellet – da er det bare å prioritere det når sjansen byr seg. Vi skulle hatt skaffa deg en sånn T-skjorte med trykk «Jeg trenger bare å dra på hytta!».🤪

      Veldig koselig bilde av deg og Milla 👍. Du kan få en klem herfra også. Ta vare på deg selv 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg