Er det mulig…suldre kopp!!!

Detta skal jo ikke gå an!

Kjære vene, er det mulig!

Jeg har kjørt to runder med tilhenger, sykler og et lass med ved. Så langt så bra, det gikk jo fint. Så kommer jeg hjem, det er kaldt, jeg vil inn, jeg vil ut av kulda og en temperatur som ligger på -13’C.

Så jeg forter meg, kobler av tilhenger, ledning og sikkerhetswire og løfter den av kroken. Vi har brukt Honda’en til dattera på turen så jeg skal bare kaste lastebåndet tilbake inn i V70’n…ja det er da det skjærer seg! Jeg tar opp bakluka, kaster noe inn i bagasjen og slår igjen døra…og der…der går sentrallåsen på! Og utenfor står jeg igjen med lastebåndet i hånda og nøklene inne i bagasjen på bilen…shit!

Det er ikke bare nøklene til bilen, men begge settene til huset jeg leier! Så der står jeg i -13’C et lite øyeblikk og lurer veldig på hvordan jeg skal ta meg inn i bilen, få tak i nøklene til huset, til Priusen, ja alle nøklene mine. Så slår det meg at jeg har reservenøklene mine i huset. Så da er det bare å hiv seg i Priusen, med nøkkelsettet som AG hadde i sin veske, ringe på døra til huseier og låne ekstra nøkkelen, låse meg inn og hente V70 nøkkelen fra komoden i gangen.

Hva skjedde?

Sjøl om jeg kastet feil, kastet nøklene mine inn i bilen istedet for lastebåndene så skulle den da ikke låse seg, med mindre jeg var så uheldig at de landet slik at knappen for låsing ble trykket inn, det er jo som å vinne i lotto, at nøkkelen skulle bli aktivert akkurat i det døra ble slått igjen 😀

Jaja, det løste seg til slutt. Nå skal nøklene deles opp, nå skal ikke alle sitte på samme knippe, både bruksnøkler og reserve nøkler.

2 kommentarer
    1. En ulykke kommer sjelden aleine sier dem. Nøkler får man vel aldri nok av, men stort sett er det et par tilgjengelig. Når eldstemann var liten klarte jeg å låse både han og nøklene inne i bilen. Det var ikke fult så artig da han var fastspent i bilsete og bilen sto å gikk… ja for jeg skulle jo bare. Men det er ikke særlig greiere med disse nye bilene med knapp på nøkkelen. Jeg har kommet ut av butikken mer enn en gang da bilen har stått med bakluka helt åpen. Så nøkkel i baklomma har jeg sluttet med når jeg handler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg