Detta rekker du aldri!

Det er en sjanse å ta når YR spår regn og du ikke veit om du mestrer oppgaven.

Klokka var 0950 da jeg tok min første titt på taket og dagens oppgave, legge tak på uthuset, aleine, uten byggmester pappa. Ja det var bare å sette i gang det, skulle det dukke opp utfordringer underveis så fikk jeg ta det når det kom. Om alt skulle gå helt i dass hadde jeg en mega svær presenning jeg kunne dra over hele uthuset til regnet kom.

Jeg hadde mine bange tanker da jeg så opp på taket, men en ting av gangen. Først må gammel takstein bort.

Det var jo greit, gammel stein som knapt henger sammen var greit å få bort. Men det var værre med de gamle metallplatene som lå under. De spikene var rustet fast i treverket, satt som berg.

Det var ikke de lysteste tanken jeg hadde om detta taket når jeg dreiv på her.

Som du ser så fikk jeg bort platene til slutt, det er vel noe i det at man ikke skal gi seg.

Helt svart var det ikke på taket. Et lite glis klarte vi å lure frem når vi skjønte at detta får vi til! I panna sitter et GoPro HERO4 SESSION, det fikk filme litt under prosessen. Det er mulig den kommer uredigert, eller usensurert på YouTube kanalen min, og her.

Bålpanna ble tent da vi gikk ut. Den fikk være pause senteret vårt, og det funker. Har du tent bålpanna så søker du ikke inn fordi om du begynner å bli litt sliten og kje. Du setter deg ned, tar en kopp kaffe, en smores og en bamsemums så er du i farta igjen.

Det ble tak, og takmøner på før regnet kom.

Da er taket tett. Det er bare 5 plater igjen på baksida av uthuset som skal byttes ut så er det klart. Nå blir det spennende å se om redigeringsprogrammet jeg har kjøpt står til forventningene, trenger jeg alle de funksjonene og overgangene osv som programmet har eller hadde jeg klart meg med Windows Movie maker som er gratis.

Det finner vi ut på nesten innlegg. Imens, lag en fin lørdagskveld.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg