Der lå ikke du når jeg dro! 

Kan det ha en naturlig forklaring?

Det var kanskje litt i overkant spennende å komme hjem etter klubb kaffen og se at ting du har satt på benken ikke ligger på benken når du kommer hjem. Det var et sånn lite tilfelle her i går. Jeg hadde satt en boks med kake glasur på benken, med lokk. Da jeg kom hjem sto boksen fortsatt på benken, men lokket lå på gulvet!!!

 

Sånn med det samme du kommer inn og ser det blir du liksom litt satt ut, du bråstopper og tar praktisk talt et steg tilbake, tør nesten ikke se i vinduene i frykt for å se et gjenspeil eller gjenskinn av noe eller noen der. Så grubler jeg liksom litt over detta, tenker tilbake på da jeg ble trykka ned i senga mi. Den opplevelsen har jeg ingen forklaring på.

Men lokket på gulvet, jo der har jeg en teori. Boksen har stått i kjøleskapet, innholdet har stått kaldt. Når jeg dro på kaffe ble den satt på benken, innholdet ble varmt, varm luft tar mer plass enn kald, ergo spratt lokket av når innholdet ble varmt og lufta i boksen ble varm og utvidet seg. En teori, jeg trur den holder vann…boksen holdt ihvertfall ikke lokket 😀

Lag en fin dag, denna uka har noen spennende punkter i seg 😉

10 kommentarer

Siste innlegg