Alle veier føre til Rom!

Jeg er neimen ikke sikker, jeg fikk en lang runde og havnet hjemme.

Det startet som en liten tur til Hamar, jeg skulle jo bare til Hamar Bike Store og kjøpe nye bremseklosser til Ultra’n. Det skulle jo vise seg at en slike tur i dag skulle bli veldig lang.

Det er i utgangspunktet bare 12 mil, sånn ca opp til Hamar Bike Store, og det var det faktisk i dag også. Så når du ganger den med to, ja så skulle jo denna turen bli sånn rundt 24-25 mil. Trippen landet på 51 mil føre jeg var hjemme, hva skjedde 😮

Jo du skjønner det, jeg la inn Ringebu da jeg sto på Hamar. Ringebu var jo bare 11 mil unna. Tja, hvorfor ikke tenkte jeg. Så da ble det opp til Ringebu. Der ble det litt mat.

Mens jeg satt på Ringebu tenkte jeg at det var lenge sida jeg hadde kjørt over Friisvegen. Ja så da la jeg inn Tiurn Kro i Koppang. Og vips så var jeg på vei over der. Sånn kan det jo gå da man sitter skrefs over en Ultra 😜

Sau hører jo med i “veibildet” når man kjører på fjellet. 

Det kom en liten trøtt periode på veien hjemover. Da var det bare å stoppe. Jeg hadde kald kaffe i CK koppen min, ja den koppen holder ikke lenge på varmen. Så det fikk duga, med et par sukkerbiter så ble det drikkanes. Kan ikke være kresen når man reiser på en u-planlagt  spontan tur.

Det ble en knakende fin tur og en knakende fin dag detta. Detta var ting jeg gjorde før, med Goldwingen og da jeg hadde den andre 2003 modellen Electra Glide Ultra Classic . Nå er jeg igjen tilbake på en sykkel det er moro å bare sitte å kjøre og kjøre med.

Jeg har spretta meg en øl og skal kose meg resten av kvelden. Håper du også gjør det samme 😊

2 kommentarer
    1. Akkurat nå dukker mine venner fra Nordland opp i det indre øret (som de gjør hver gang jeg forsiktig piper at noe er laaang vei): «Klapp igjen, du er østlending og veit ikke ka lang vei e» 😂.

      Du koser deg jo så fært at mil får være mil (bare det blir mange nok av dem, altså…). Fint å bare nyte dagen etter innfallsmetoden 🤩. Ha koselig kveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg