Solceller går ut på dato.

Når solcellepanelene har hengt oppi i nesten 10 år, og var omtrent så gamle da de ble kjøpt brukt.

Ja da er det sikkert på tide å bytte dem, det gjorde jeg og pappa i går.

Det var med et litt overraskende blikk jeg så på klokka i går da jeg sto opp. Hadde jeg virkelig ligget så lenge? Ja jeg trur jammen klokka var over 10 føre jeg sto på beina i stua her. Brått så fikk jeg det for meg at jeg skulle ringe pappa og høre om vi ikke skulle reise en tur til Bittermarka og henge opp det nye solcellepanelet, så slik blei det til at hele lørdagen ble en tur til Bittermarka.

Vi hadde en svært trivelig tur.

Det blir noen mil med bil tur retur (litt i overkant av 400km), men det var ikke et stille øyeblikk i bilen. Vi skravla og kjørte uten stopp hele veien. Jeg bak rattet det meste av tida, men pappa tok over en liten bit innover i skogen der oppe. Jeg var ikke så kjent med underlaget, og bilen er ikke min, så der fikk pappa ta rattet. Det gikk så fint, vi fikk med oss nytt panel og utstyr inn, og søla med oss ut igjen.

Ingen sak å kjøre på litt ujevnt underlag når man har Pajero.

Da skulle alt være klart til vinter og mer enn nok strøm til lamper, og om man vil, litt tv titting om kvelden.

Film.

Noe av turen ble filmet så det kommer nok en video fra turen etterhvert. Akkurat nå er det siste turen med Mc Turer Kongsvinger som er i redigeringa.

Lag en fin søndag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg