Så kom det vinter.

Det har snødd hele dagen.

Du kan si hva du vil, men jeg tar hvit vinter fremfor regn og mildvær! Høsten i år, nei vent, i fjor, var en skikkelig skit høst. Makan til regn og dårlig vær kan jeg da ikke huske. Så nå når vinteren endelig kommer må jeg si, sjøl om jeg har blitt en fryspinne, kanskje pga 11-12kg vekttap de siste mnd, at jeg liker vinteren slik den nå er enn en bløt og sur høst.

Fordelen med noen kaldegrader er at snøen som kommer er så lett og fin å ta av bilen. Med ett nys, noe du ikke må finne på å gjøre pga av Corona, så hadde vel hele bilen vært rein for snø. Men et lett drag med kosten over bilen så er du klar til å reise. Skal det være vinter så kan det like gjerne være ordentlig vinter.

Måke snø er jo en lek.

Rydde snø med denna er jo bare moro, ihvertfall i starten av en vintersesong. Etterhvert så blir jo detta også kjedelig, eller mindre moro. Men idag har det vært veldig moro. Et lite lass med snø kom i løpet av dagen og ettermiddagen ble tilbrakt på Polarisen.

Akkurat nå ga det seg med å snø, det skulle gi seg klokka 17 sto det på YR, men snøværet holdt seg litt lenger utover kvelden. Men det er kanskje for lite til å kjøre en gang til, kanskje jeg må ut en tur til å i morra?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg