Når er du ikke herre over egen tid.

Å være hjemme er ikke det samme som å ha fri.

Det er fredag, en dag du gjerne venter litt på gjennom uka. Jo da, jeg trur også du venter litt på fredag, om vi er helt ærlig så venter vi nok alle på at det skal komme et par dager med fri, et par dager der bare du er herre over din egen tid.

Men hjemme tid er ikke det samme som at du er herre over din egen tid. 

Å være hjemme når du har fri, da er du herre over din egen tid. Å være hjemme pga sjukdom, da er du ikke herre over din egen tid. Da er du bundet til hjemmet ditt, du sitter fast i egne vegger, hele verden er ikke lenger tilgjengelig. Hele verden, det var litt tatt i, men du skjønner hva jeg meiner, du kan liksom ikke gå ut, være ute, være sosial.

Jeg synes det er kjett når kroppen ikke virker, den er ikke helt på bølgelengde med meg nå. Normalt så er jeg på en tur til Granli Varden, spinner i kjellern, eller på vei til etter eller annet, driver med ett eller annet, ikke nå. Jeg skal prøve å få meg en liten bit frisk luft i løpet av helga, men det blir ikke idag. I dag har frosten finni veien helt inn i beinmargen. Peisen knitrer godt og jeg er iført Devold genseren.

Det er fredag. Denne helga blir stille, kanskje jeg skal gjøre et NetFlix maraton? Nææhhh det var det jeg tenkte når jeg tok helga litt tidlig denna uka, har jeg sett mange filmer? Nope! Sitter å swopper mellom kanaler på tv, kall det rastløs tv titting.

Lag en fin fredag. 

Vi får se om det kommer oppdatering fra sjukestua. 

7 kommentarer
    1. Hodet virker jo, da 😉. I min verden er det en god ting når noen ser at det er en vesensforskjell mellom det å ha fri når du har all verdens valg – og det å ha fri når mulighetrommet er snevra inn. Håper mange tar med seg den innsikten fra innlegget ditt !

      Lag så god dag du kan. Varden venter tålmodig på deg, den 😊.

      1. Takk for synspunktet ditt Verdande 🙂 Det er forskjell på fri og fri 😉 Planen er å ta en liten tur med bilen etterpå, få litt luft. Utover det blir det ingen kraftanstrengelser her. Jeg håper helga gjør godt, at litt luft gjør godt så jeg er klar til jobb igjen på mandag. Detta er første fraværet pga sjukdom på, ja jeg kan faktisk ikke huske sist…det er bra, men denna gangen måtte jeg bare gi tapt. En fin lørdag til deg også 😉

        PS! All kake er spist opp 😉

        1. Håper du har fått deg en luftetur på 4 hjul. Om ikke, kanskje i morra 🙂.

          Har du spist opp ? Så bra ! Jeg kvitrer så fælt, fordi du skulle nå ha sett meg da akkurat det innlegget kom. Alt jeg så på blogg.no var bit av overskriften, nemlig «Hva faen, Verdan». Med litt påfølgende tankekjør: Hva.I.Hel..
          Har.Jeg.Gjort.Nå! Det-skulle-jo-være-en-koselig-overraskelse ! 😆🤣.

          Ble nå heldigvis tatt imot som det var ment 😃, og jeg fikk en festlig historie 😉

          1. Ja det er jo litt slik da at en blogger ønsker jo å skape reaksjoner så alle skal klikke inn 😉 Jeg håper jo du tar med den historien der til alle du møter og kjenner, det er moro 🙂

            Jeg har fått gjort meg en liten tur med bilen, var godt å “forlate” stua litt. Nå skal jeg ta meg en liten bolle med chips før jeg legger inn årene for kvelden. Håper du har hatt en fin kveld 🙂

    2. Press deg ihvertfall ikke, det vil du få svi for i ettertid (tror jeg). Slapp av og ta vare på deg, er man sjuk så er man sjuk. MASSE god bedring til deg og håper du kommer deg fort🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg