Juleaften og 1.dag lunsj.

Julemiddag 2020.

Julemiddagen ble akkurat slik den skulle den. Ribbe, medisterkaker, poteter, pølse og alt annet tilbehør som vi bruker å ha til Julemiddagen vår.

Det blir gjerne litt stort det måltidet, så det var godt med en liten pause mellom middag og riskremen. Vi prøvde et nytt spill -Hold Masken- I fjor spilte vi -Politisk Ukorrekt- et spill jeg syntes var litt på kanten, jeg tror det faktisk kan kjennes litt på kanten sjøl med noe akevitt innafor. -Hold Masken- var ikke så ulikt -Politisk Ukorrekt- så det ble et par runder så gikk vi over til Yatzy. Det er mulig spillene blir prøvd igjen, men i en annen setting med noe annet enn Cola i glassene rundt Julemiddagen.


1.Juledag lunsj hos mamma og pappa.

Det heter lunsj, men når du ikke har spist frokost så blir det vel frokosten min. Den er verdt å vente på den, når dagen starter med et slikt måltid. Nå har vi spist middag, sett Charlie og Sjokoladefabrikken på tv. Det har vært to dager med litt dårlig søvn så kvelden idag blir ikke så sein. Skal jo tidlig opp i morra.

Knut Einar går seg bort!

Jo det hender seg. Jeg tar med meg videokamera, setter en kurs og trasker i vei. Jeg går helt til jeg ikke kjenner meg igjen, så må jeg frem med gps og navigere meg hjem, med en gps som halvparten av tida ikke har kontakt med satelliter.

I morra er det ut på tur, men jeg skal ikke gå meg bort. Vi skal til Trysil og Myra for å montere nye lamper, led, og skifte pærer i noen andre lamper, også til led. Og siden jeg da ikke har ski skal jeg gå på truger inn til hytta. Det er ca 900 meter å gå inn, greit på beina om sommeren, usikker på truger, men det skal jeg finne ut i morra. Så neste film blir ikke om jeg har gått meg bort, men om jeg i det hele tatt har kommet meg inn til hytta…med truger!

Det skal visstnok være 50cm med snø og 8-10 kuldergrader oppe i Bittermarka. Vi får se hvordan dette ender 😉

Snømåking i fjor kan du på denne filmen.

Vi var oppe og måkte av taket på hytta i Romjula i fjor, da hadde jeg lånt brorsan’s Felleski.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg