Jeg presses ned i dyna, jeg veit jeg låste døra!

Jeg blir presset ned i madrassen, jeg trykker imot, men jeg kommer ingen vei!

Det er kvelden, litt seint kommer jeg i seng. Siste gangen jeg ser på klokka er 00:25. Hue har hengi litt på snei den siste tida i sofaen, det er på tide å gå å legge seg. Lys blåses ut, lamper stenges og jeg tar den obligatoriske turen på badet. Jeg legger meg godt til rette i senga, det  kjennes ganske greit.

Det tar litt tid før jeg sover, jeg snur meg frem og tilbake en rekke ganger før jeg forlater våke tilstand og går inn i drømmeland, eller er det drømmeland?

Etter ei lita stund, det kjennes ut som ei lita stund, så kjenner jeg at noe trykker på dyna mi. Lårene, hoftene og litt opp mot kroppen, det presser, et jevnt press, ikke bare et lite trykk på et bestemt sted. Det er noe større som brer seg over meg der jeg ligger. Jeg veit jeg er aleine i huset, jeg låste døra bak meg etter at jeg kom hjem fra turen, etter at jeg var på trappa og fylte opp vedposen til peisen.

Denne “fysiske” kontakten vil jeg ikke ha!

Jeg er våken, trur jeg, jeg er sikker på at jeg er våken. Jeg prøver å vri meg bort, det går ikke, jeg sitter fast i kroppen min, den lystrer ikke! Jeg “ser” nedover dyna mi, nedover kroppen min, det er ingen der, bare et trykk, en tyngde, som om noen har lagt seg oppå meg…jeg fortsetter med å prøve å gjenvinne kontrollen over kroppen min, jeg er våken, må MÅ da være våken…?

Det er ingen i rommet, ingen fysiske, ingen som kan ses med øynene, jeg bare kjenner, jeg kjenner trykket, det er jevnt og fast, noe eller noen ligger oppå meg, jeg kommer ingen vei!

Lenge blir jeg liggende slik. Øya mine er våkne, jeg er våken, jeg ser jo nedover dyna, nedover kroppen min, jeg kjenner trykket, men ser ingen. Døra fra stua og lyset fra lamper ute skinner så vidt det er inn i soverommet, jeg ser meg sjøl , jeg ser rommet, men det er bare meg der.

Så til slutt får jeg kontrollen over kroppen, armene lystrer, beina lystrer og jeg sparker i fra og hiver armene opp i været så dyna fyker i lufta. Jeg sparker og slår armene ut så hardt at hadde det vært en person her, ja så hadde den skriki i smerte! Hadde jeg slått fingre eller tær i sengekanten hadde de ryki tvers av.

Trykket er borte, like borte som “den” jeg aldri fikk øye på som trykket meg ned. Nå er jeg lys våken, jeg kunne like gjerne stått opp. Klokka er nå 01:23.

Ja slik det en natt være.

Det er ikke første gangen en slik natt gjør sin ankomst. Detta er en morsom uhyggelig opplevelse, om man kan kalle det det, som har vært på besøk mer enn en gang. Men det er ei stund sida nå, kan faktisk ikke huske om jeg har hatt en slik opplevelse sida jeg kom til Sjøli. Men uansett hvor den kommer, denne som trykker deg ned i senga, tar over kontrollen over kroppen din så er det en litt ekkel opplevelse.

Har du opplevd noe slikt?

Hva kan det være? Kan det være “noe” som besøker meg om natta, eller er det bare jeg som ligger i sone et sted mellom våken og søvn?

Da får jeg nesten låne utrykket til Tom Strømnæss -Om du tror Knut Einar har hatt besøk på natta, eller om han bare har en livlig fantasi, det får du nesten bestemme deg for selv. 

Siste uka føre Jul står å banker på døra. Det er vel da bare 4 dager igjen så er det juleaften, den er vel på fredag.

Lag en fin dag, så skal vi se på hvilke nattlige aktiviteter, i neste blogg, som skjer mellom dyna og madrassen når jeg ikke får sove 😉 

 

13 kommentarer
        1. Jepp. Du som går så mye i skogen kan finne deg en marekvist også. Du veit, disse rare kvastene som kan komme på bjørka. Noen kaller dem heksekost. Ta den inn på soverommet, ryktet forteller at mara liker bedre å sitte på den enn på deg.

            1. Kjære deg, da – alle apotek har sov-i-ro til øra 😂. Ellers får du rigge til for mara ute hos HD’n – og skjære marekors i ega dør 😉.

    1. Hei Knut Einar! leser at du har hatt besøk i natt. Har du tenkt over hva det kan bety, at du får besøk ? i hvilke tilfeller du får besøk ? hvordan din sinntilstand er når du får besøk? osv.
      Hvis du ikke vil ha sånne besøk om natten, kan en god rutine før du legger deg, være og si høyt klart og tydelig og på en bestemt måte, at du ikke vil ha besøk og ikke skal bli forstyrret (sånne “Identiteter” kan/skal ikke overstyre din fri vilje).

      Håper du får sove godt til natta.

    2. Åh wow , venta bare på at du skulle si at du hadde drømt . Det der høres ut som noe uforklarlig, noe du ikke kan se. Så spennende, men skummelt 👻👻

      Tror du på sånt?

      Da er jo mulighetene der for å oppleve unaturlige ting. Sånne ting er interessant, men din opplevelse var jo litt ekkel vil jeg si, føles det ondt liksom?

      1. Jeg har hatt opplevelser som gjør at jeg ikke kan skyve detta under matta. At det er mer mellom himmel og jord enn de fleste av oss kan se, ja det tror jeg.

        Jeg hadde en lignende opplevelse for mange år tilbake, det kjentes ut som rein ondskap. Den natta sov jeg ikke godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg