Huff så dumt!

Ikke gjør detta, det kan bli dyrt.

Det er en ting du ikke skal gjøre, gå i butikken når du er kjempesulten, du kjøper en masse masse mat, ikke minst masse andre ting du ikke trenger, eller for mye av det du trenger, det blir dyrt.

Det samme gjelder også for ting og andre duppedingser, ikke gå, kjenn på, prøv noe nytt på de dagene du liksom kjenner at du har lyst på noe nytt, eller at tanken “jeg trenger den …..” dukker opp, la det gå et par dager før du tar en avgjørelse. Det du tenker at du kan gjøre et kupp på, det kan faktisk koste deg mer enn du tjener på det, for det kan faktisk være slik at du faktisk ikke har behov for den tingen, da blir det veldig dyrt.

Så detta var dumt! 

Så når jeg da får besøk i dag og får prøvekjøre en 2012 Volvo XC70, da har jeg gjort noe dumt, for jeg får plutselig veldig behov for en slik bil…men har jeg det?

Jeg har to biler, ønsket er å ha bare en bil, en bil med 4-hjulsdrift, hva skal jeg med to biler aleine! Den ene bilen er en Volvo V70, den andre er en Toyota Prius Plugin Hybrid…begge er forhjulsdrevne, Priusen får ikke ha tilhengerfeste. 4-hjulsdrift, ja det har vært noen episoder i vinter jeg har kjent litt på at det har vært et behov, ikke mange ganger, men det er en liten trøst å ikke har 4-hjulsdrift den ene gangen du ikke kommer frem, trøsten er liten at du 9 av 10 ganger kommer deg opp, da du står der og ikke kommer deg opp den ene gangen.

Det ser mer og mer fristende ut med 4-hjulsdrift. Men skal jeg følge mitt eget råd, gå vekk og vente litt, ikke la lysta ta for stor plass og avgjøre noe nå, vente litt. Først skal Priusen selges, så får vi se…

XC70 jeg prøvde idag er tilsvarende denne svarte her, fantastisk flott bil å kjøre.

Det var litt dumt detta, for slik har jeg lyst på.

Kveldsmaten er inntatt, alarmen ringer 0530 så det er vel best å komme seg i seng. Priusen skal på sin første EU-kontroll i morra, jeg er redd det blir dyrt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg